Fizetési nehézségei adódtak a Bónusz Brigádnak – értesült a hvg.hu. A lap több olyan cégről is tud, amelyiknek tartozik a kuponos oldal. Az egyik ilyen partner ezek után már nem biztos, hogy ki tudja szolgálni azokat, akik már megvették a kupont.
„Várjuk a pénzünket, valószínűleg hiába. 431 ezer forinttal tartoznak. Plusz 1,5 millió forint van a Bónusz Brigádnál úgy, hogy az még nincs beváltva, a szolgáltatást viszont várják a kedves vendégek.” Így írta le a kialakult helyzetet a HVG-nek a kuponos cég egyik partneréttermének vezetője. Ő azt mondta, mivel nem kapták meg a nekik járó csaknem félmillió forintot a Bónusz Brigádtól, nem tudják fogadni azokat az ügyfeleket, akik már megvették a kupont, de még nem váltották be.
„A metódus úgy néz ki, hogy a vásárló megveszi a kupont. Ennek ára megy a Bónusz Brigádot üzemeltető céghez, a Skoopy Kft.-hez, és ott marad a számláján, amíg a vendég ténylegesen igénybe nem veszi a szolgáltatást. Ennek értéke nálunk most 431 ezer forint, tehát ennyi a mi veszteségünk azon kuponok után, amiket már beváltottak, mi szolgáltattunk, de nem fizette ki a Skoopy Kft. A fennmaradó 1,5 millió forint a vendégek pénze, ami a Skoopy számláján van. Viszont miután nekünk nem fizették ki a 431 ezer forintot, nem tudom bevállalni a további 1,5 millió forint értékű szolgáltatást” – részletezte az étteremvezető.
Több cég képviselője is azt mondta a Hvg-nek, hogy nem tudták elérni a Bónusz Brigádot, néhányan pedig már azt tervezik, fizetési meghagyással élnek a cég felé, és ha arra se lesz reakció, akkor megindítják a felszámolást.
A Hvg-nek sikerült megszólaltatnia a Bónusz Brigád alapítóját. Kaprinay Zoltán azt mondta, valóban vannak olyan partnerek, akiktől méltányosságot és haladékot kértek. „Csak hogy érzékeltessem: több mint 11 ezer partnerrel voltunk/vagyunk kapcsolatban az elmúlt 10 évben, és most kevesebb mint 100 partnertől kértünk haladékot. Nem azt mondtuk, hogy nem fizetünk, haladékot kértünk” – hangsúlyozta.
Elmondta azt is, hogy azért késhetnek egyes esetben a kifizetések, mert a válság miatt beszakadt a teljes utazási és szolgáltatási szektor, ami a Bónusz Brigád forgalmának közel 100%-a. Ráadásul ha valaki megvesz például egy utazási bónuszt, amit a vásárlónak már a foglalásnál be kell váltania, akkor a Bónusz Brigád kifizeti a pénzt az utazásszervezőnek vagy a szállodának.
Ha a vásárló el tud utazni, akkor minden rendben van, ha nem, akkor visszakérheti a pénzt, amit a Bónusz Brigád ki is fizet. Az összeget ez esetben a szállodától kéri vissza. A baj akkor van, ha a szálloda azt mondja, hogy nem tud fizetni, mert a jelenlegi helyzetben csődbe ment. A problémát az alapító szerint most főként az ilyen esetek okozzák.
A Bónusz Brigád alapítójának nyilatkozatát olvasva Varga-Rákosi Beáta, egy budapesti szépségszalon tulajdonosa egyebek mellett azt írta az Indexnek: „Nem ők küldték a levelet maguktól, hanem amikor írtunk nekik, hogy várnám a pénzünket, arra kaptuk a levelet. (...) Mi alapján határozta meg ő a vállalkozókat, akiket nem tud kifizetni? Mi volt az indok, hogy pont őket nem? Én elhiszem, hogy ő most nehéz helyzetben van, mert gondolom 0-ra ténylegesen visszaesett a forgalom. De mi van a vállalkozókkal, akik szintén számítottak erre a pénzre? Mi van, ha emiatt mennek tönkre? Többen bérleti díjat, járulékot akartak ebből fizetni.”
(Borítókép: Bődey János / Index)