A repülőgépeken a foglalható ülőhelyek számának csökkentésével biztosítanák a nagyobb távolságot az utasok között a légitársaságok. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint a legtöbb légitársaság számol ezzel a megoldással. Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a Reuters hírügynökségnek beszélt arról: vizsgálják annak lehetőségét, hogy minden széksorban blokkolják a középső üléseket, mivel így tartható az utasok között a megfelelő távolság.
Ezzel a megoldással a gépek kapacitásának harmada kiesne, így egy 180 székes repülőn csak 120 ülés lenne elérhető az utasok számára.
Alexandre de Juniac, az IATA elnök-vezérigazgatója egy keddi, újságíróknak tartott videókonferencián az MTI kérdésére beszélt arról, hogy a járvány előtt a nagy kapacitású keskenytörzsű gépek, mint az Airbus A321neo vagy a Boeing 737 MAX, rendkívül népszerűek voltak, mert sok utast tudtak szállítani alacsony költség mellett.
A válság után ugyan még több hónapig nem lesz akkora kereslet a repülés iránt, mint előtte, de ezeket a gépeket akkor sem fogják kisebb kapacitásúra cserélni
– magyarázta Alexandre de Juniac. Hozzátette: a légitársaságok az emberek közti távolság megtartása érdekében a középső széket blokkolni fogják, így a legnagyobb töltöttség 70 százalék alatt marad, miközben a válság előtt átlagosan 75 százalékos töltöttséget kellett elérni a nyereséges üzemeltetéshez.
Az IATA kedden tette közzé friss elemzését, amely szerint a légiközlekedési iparágban a korábban becsült 252 milliárd dollár kiesés helyett 314 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható a járvány miatt csökkenő kereslet és az utazási korlátozások miatt. Ez a teljes tavalyi iparági árbevétel 55 százaléka.
(Borítókép: A Wizz Air repülőgépe a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Fotó: Huszti István / Index)