Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója úgy számol, hogy októberre a társaság repülőjáratainak 80 százalékát újra tudják indítani, ha júliusban enyhítik az utazási korlátozásokat, amire iparági szakértők szerint megvan az esély, írja a BBC.
A Ryanair március 24-én állította le a még üzemelő járatait, ezek jórészt áruszállítás vagy ellátási célok miatt működtek. Akkor azt közölte a cég, hogy számításaik szerint májusig biztosan nem indulhatnak újra járataik.
Ugyanakkor O'Leary idióta ötletnek tartja, hogy a légitársaságok az újraindulás után ne adhassák el a középső ülésre szóló jegyeiket azért, hogy az utasok megfelelő távolságot tudjanak tartani a gépeken. A Ryanair vezetője szerint ez egyrészt nem garantálná az utasok biztonságát, másrészt pénzügyileg is kivitelezhetetlen. Kijelentette: ha az ír kormány bevezeti ezt a szabályt, akkor fizesse ki a kimaradó helyek árát, különben a Ryanair nem repül.
Nem tudunk gazdaságosan működni 66 százalékos kihasználtság mellett.
Jobb megoldásnak tartaná, ha inkább maszkviselésre köteleznék az utasokat, és a reptereken folyamatosan mérnék a testhőmérsékletüket, ahogyan Ázsiában teszik.
A légitársaságok többsége azonban komolyan számol a foglalható ülőhelyek számának csökkentésével, arra számítanak, hogy a kormányok is előírássá teszik. A Wizz Air vezérigazgatója, Váradi József is úgy nyilatkozott, hogy vizsgálják ennek lehetőségeit. Így a gépek kapacitásának harmada kiesne, érthető tehát a Ryanair ellenkezése.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint ha így lesz, akkor a legnagyobb töltöttség 70 százalék alatt marad majd a gépeken, miközben a válság előtt átlagosan 75 százalékos töltöttséget kellett elérni a nyereséges üzemeltetéshez. Az IATA friss elemzése azt mutatja, hogy a légi közlekedési iparágban a korábban becsült 252 milliárd dollár kiesés helyett 314 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható a járvány miatt csökkenő kereslet és az utazási korlátozások miatt. Ez a teljes tavalyi iparági árbevétel 55 százaléka.