Ahogy arról szerdán az Index is beszámolt, miután Oliver Zipse, a BMW Csoport igazgatóságának elnöke sajtótájékoztatón bemutatta a német autógyártó első negyedéves számait, a gyorsjelentés utáni sajtótájékoztatón bejelentette:
egy évvel elhalasztják a Debrecenbe tervezett gyár megnyitását.
Ugyanis ahogy az a gyorsjelentésből is kiderül, az első negyedévben jelentősen csökkentek a BMW Csoport autóeladásai, és a világgazdasági visszaesés, illetve az autópiaci forgalom várható csökkenése miatt a konszern az idén eladásainak és eredményének jelentős csökkenésére számít.
A projekt elhalasztásáról szóló bejelentést Szijjártó Péter Facebook-posztban igyekezett árnyalni. A külgazdasági és külügyminiszter szerint:
A debreceni beruházást 2018 júliusában jelentették be, a kormány nem kevesebb mint 14 hónapig tárgyalt az autógyárral, sokáig titkolniuk kellett a lehetséges megállapodást, még Debrecen közgyűlésének is titkosan kellett szavaznia a projektről. A projekt költségeit közel egymilliárd euróra becsülik, ami ezer családnak biztosítana megélhetést, és a korábbi tervek szerint évi 150 ezer autó gyártására lenne alkalmas.
„A BMW Group továbbra is elkötelezett az új, magyarországi gyáregységével szemben. A vállalat debreceni gyárának megépítése a BMW Group hosszú távú növekedési törekvéseit támasztja alá. A jelenleg kialakult koronavírus járványhelyzet feltételezéseink szerint, hatással lesz a debreceni építkezési munkálatokra, így azok lelassulhatnak. A pontos időtartam még nem került meghatározásra, de várakozásaink szerint több hónap lehet. Megértésüket kérjük, de további információt nem tudunk biztosítani" - írta megkeresésünkre Salgó András, a BMW Magyarország kommunikációs igazgatója. Arra a kérdésünkre azonban nem kaptunk egyértelmű választ, hogy az Oliver Zipse által említett egy évvel, vagy a magyarországi képviselet által írt pár hónappal csúszik valójában a projekt.