A francia elnök több mint 8 milliárd eurós segélycsomagot jelentett be az autóiparnak
Több mint 8 milliárd eurós (2,5 billió forintos) segélycsomagot jelentett be Emmanuel Macron francia államfő kedden a koronavírus-járvány gazdasági hatásai által sújtott autóipar modernizálására, hogy Franciaország az elektromos autók egyik legfőbb gyártójává váljon – írja az MTI.
A Valeo autóipari beszállító észak-franciaországi Étaples-ban található üzemében az elnök kijelentette: a cél, hogy Európában Franciaországban készüljön a legtöbb tiszta és energiahatékony autó, öt éven keresztül évi több mint egymillió elektromos vagy hibrid autót gyártsanak a francia vállalatok.
Ez egy történelmi terv egy történelmi helyzet megoldására. Egyetlen másik európai országnak sincs ilyen ambiciózus támogatói rendszere az elektromos autóknak, kizárólagosan állami támogatásból
– mondta.
Macron azt is jelezte, hogy az általános karantén idején visszaesett vásárlások ösztönzésére 7 ezer eurós környezetvédelmi bónusz jár annak, aki elektromos autót vásárol, a cégek 5 ezer eurós kedvezményt kapnak elektromos autók vásárlása esetén, a hibridekre pedig 2 ezer eurós bónuszt ad a kormány.
Az elnök szerint a Németország és Franciaország által múlt héten javasolt 500 milliárd eurós (180 ezer milliárd forintos) európai uniós alap célja a legsúlyosabban érintett ágazatok, köztük az autóipar talpra állítása. Ugyanakkor garanciákat kért a Renault-tól a munkahelyek megtartására két észak-franciaországi gyárukban, Maubeuge-ben és Douaiban. Az autógyártónak a francia állam korábban már ígért állami garanciát egy 5 milliárd eurós hitelkerethez, amelyre azonban Bruno Le Maire gazdasági miniszter még nem adta jóváhagyását, és azt a franciaországi üzemek megtartásától tette függővé. A Renault pénteken egy 2 milliárd eurós megtakarítási programot jelent be, amelynek keretében sajtóértesülések szerint négy franciaországi üzemet is bezárhatnak.
Emmanuel Macron délelőtt találkozott Jean-Dominique Sénart-ral, a Renault elnök-vezérigazgatójával, illetve a francia autóipar harminc vezetőjével, akikkel a közvetlenül 400 ezer, áttételesen 900 ezer embernek munkát adó ágazat jövőjéről egyeztetett.