Nagyszabású programot jelentett be a Google, hogy a maga módján, a maga eszközeivel segítse a válság utáni kilábalást: a cég Európáért, Közel-Keletért és Afrikáért felelős részlege a következő másfél évben tízmillió embernek és vállalkozásnak akar segíteni a digitális eszközökkel kikerülni a válságból, munkát találni és fejleszteni a vállalkozásuk online jelenlétét.
Mark Brittin, a cég régiós igazgatója újságíróknak tartott online előadásában elmondta, hogy a koronavírus-járvány mindenkinek bebizonyította, mennyire fontosak az online megoldások, hiszen sok üzletet, vállalkozót, munkavállalót ezek óvtak meg a teljes csődtől, mikor a karanténintézkedések miatt lehetetlenné vált a cégük normális működése. A válság alatt is fontos volt a cégeknek, különösen a kisvállalkozásoknak, hogy online is el tudják érni a vásárlóikat.
Az online vásárlás iránti érdeklődés a Google keresőben 200 százalékkal nőtt a járvány alatt, ahogy az internethasználat is világszerte 60 százalékkal emelkedett. Ebből kiindulva a Google-nél úgy látják, hogy ahogy a járvány alatt is az online megoldások jelentették a védőhálót sok cégnek, úgy a járvány utáni válságos években is ezek segíthetik a cégek túlélését és talpra állását.
A Google jóval a koronavírus-járvány előtt, öt éve indította az online készségek átadásával foglalkozó, Grow with Google nevű oktatási programját, amelynek részeként a cég állítása szerint már 14 millió embernek nyújtottak képzéseket Európában, a Közel-Keleten és Afrikában – köztük 128 762 főnek Magyarországon –, világszerte pedig már több mint 70 millió embert értek el. Ezt a programot szeretné most tovább bővíteni a cég, együttműködve kormányzatokkal, nonprofit szervezetekkel és vállalkozásokkal. Ezenkívül több új eszköz elindítását is tervezik, amelyek minél egyszerűbben igyekeznek lehetővé tenni a kisvállalkozásoknak, hogy megjelenjenek a Google kereső és térkép alkalmazásaiban,
A cég közlése szerint ezek az új alkalmazások ősszel Magyarországon is elérhetőek lesznek.
A gazdaságélénkítő program részeként 100 ezer főt segítenének hozzá a Google professional tanúsítvány megszerzéséhez, amellyel az érintettek más cégeknek adhatnak tanácsadást a cég alkalmazásaival kapcsolatban. Emellett a vállalat új online munkakereső alkalmazást is indít majd több európai országban, és több országban együttműködik a nagy álláskereső oldalakkal, mint amilyen a francia Pole Emploi vagy a német Monster.de. A Google a kormányzatokkal is együttműködésre törekszik a gazdaságélénkítő programja részeként, miként azt Brittin elmondása szerint tette már Olaszországban, ahol a Google által képzett fiatal munkavállalók helyezkedhettek el egy uniós állásteremtési támogatási programon keresztül.
A Google a termékek és együttműködések mellett pénzügyi támogatást is ad a kilábalás érdekében: Mark Brittin elmondása szerint a cég 225 millió dollárral támogat civil szervezeteket és kkv-kat.
Borítókép: Getty Images Hungary