Sokkal több ma az álláskereső, mint a vírust megelőzően volt, ugyanakkor a minőség rosszabb: az emberek rossz állapotban vannak, a vállalatok pedig nem merik rájuk bízni azt a munkát, amire szakértőt keresnek. Erre a következtetésre jutott az Interspeedia toborzószoftvert fejlesztő cég tulajdonosa.
Nemes-Nagy Szilvia, a Performia Hungary Kft. ügyvezetője elmondta, a járvány kezdetén sokan azokat a munkatársakat küldték el, akiket már korábban is el kellett volna, ők vannak most nagy többségben az álláskeresők körében.
Sokkal több jelöltet kell meghallgatni, mire megtalálja a cég az igazit. Egy állásunkra például most háromszázan jelentkeztek, ami januárban még elképzelhetetlen lett volna. Óriási szám ez, de még egyikük sem került be állásinterjúra, mert a teszteken elbuktak. Nem merném rájuk bízni azt a munkát, amire embert keresünk
– fogalmazott a vezetési és toborzási szakértő, hozzátéve, hogy alacsony a boldogságfaktoruk a munkavállalóknak, nem célokban gondolkoznak, hanem veszteségben. Kiemelte, hogy a cégek felelőssége is nagy, mert bármilyen mélyponton is van egy munkavállaló, ha a vállalatban nem érez stabilitást, inkább továbbáll.
Miután a koronavírus március elején megjelent Magyarországon, a járvány terjedését megállítani hivatott intézkedések miatt gyakorlatilag megállt az élet nemcsak itthon, hanem az egész világon, így pedig számos szektorban több százezren vesztették el munkájukat hazánkban. A gazdaság felfutóban volt, csak az nem dolgozott, aki nem akart, és lasszóval fogták a munkaerőt. A járvány miatt ez véget ért, és a második hullám ismét a feje tetejére állíthatja a munkaerőpiacot.
Bár sokan leállították a munkaerő-felvételt a tavaszi hónapokban, mert nem tudtak személyesen találkozni a jelöltekkel, a Performia Hungary ügyfelei előnybe kerültek, mivel a toborzás 95 százaléka addig is az online térben zajlott.
Nekünk nem kellett szüneteltetni a toborzást, sőt, el tudjuk hozni azokat az álláskeresőket, akiket máskor magasabb fizetéssel vagy divatosabb irodával elcsábítottak volna előlünk.
Nemes-Nagy Szilvia elmondta, hogy korábban a HR-es munkatársaknak szinte Excel-mágusnak kellett lenniük és napi 200 e-mailt megírniuk, hogy kézben tartsanak egy komolyabb toborzási feladatot. De ha mindez egy átlátható, online felületen zajlik, az rengeteg időt megspórol, így sokkal gyorsabban tud kommunikálni egy cég a legjobb jelöltekkel.
A munkaerő-felvételben is kulcskérdés a gyorsaság. A jó jelöltekkel úgy kell bánni, mint a forró krumplival, a lehető leggyorsabban kell kezelni őket, különben elhappolhatják őket előlünk
– hangsúlyozta a toborzási specialista.