Élénkül a magyar–kínai vasúti konténerforgalom, a Rail Cargo Terminal – BILK-re indított intermodális forgalom mintegy 13 százalékkal nőtt a transzkontinentális, valamint tengeri útvonalon, a görög és adriai kikötőkből április és augusztus között – tájékoztatta a Rail Cargo Hungaria az MTI-t. A cég kezelésében és üzemeltetésében közlekedő konténervonatok száma ez év második negyedévében már 60 darab irányvonattal haladta meg a múlt év azonos időszakának volumenét.
A közlemény szerint a 12 millió lakosú Hszian városból a napokban érkezett Magyarországra a 43 kocsiból álló első konténerszerelvény, amely a jövőben hetente közlekedik majd. Jelenleg is úton van két vonat, a harmadikat pedig ezekben a napokban állítják össze a kínai városban. Ennek a járatnak az a jellegzetessége, hogy áruival több közép-európai ország ellátási láncát táplálja, a konténerek egy része a BILK terminálbeli átrakást követően folytatja útját Bécsbe, Münchenbe, Milánóba, Romániába, Szerbiába és egyéb célállomásokra – közölte a Rail Cargo Hungaria. A cég kiemelte, hogy a Hszianból jövő rakomány többek között a járvány megfékezéséhez szükséges egészségügyi és higiéniás eszközöket, gyógyászati, háztartás-elektronikai berendezéseket és ruházati termékeket tartalmazott.
Egy másik vonatról is beszámoltak, amely menetrend szerint kéthetente közlekedik a nyolcmillió lakosú Csinan városából a BILK-re, ez a járat Mongólián, Oroszországon és Ukrajnán keresztül érkezik a magyar határra, Záhonyba (Eperjeske).
Emellett Kínából az Európai Unióba magyarországi úti céllal többek között a lengyel Malaszewicze állomáson is lépnek be konténervonatok, ebben az évben a Rail Cargo Operator szervezésében eddig csaknem félszáz szerelvény érkezett. A Lengyelországon keresztül érkező heti két irányvonatban főleg a magyar piacra hoznak termékeket.
A tengeri selyemúton is jelentős forgalomnövekedésről számolt be a vasúttársaság, augusztus közepe óta a görög Pireuszból a tavaszi pandémiás helyzet miatti forgalmi visszaeséshez képest több, összesen heti 9-10 irányvonat fuvarozza a konténereket a magyar piacra, valamint Magyarországon keresztül a kelet-európai régióba. Az Idoméni kikötőből heti egy, a rijekai dokkból a korábbi három helyett augusztus óta már négy-öt, a szlovéniai Koperből pedig heti négy vonatpár hoz kínai és visz vissza magyar áruval töltött konténereket. A törökországi Halkaliból a Rail Cargo Terminal – BILK és Sopron irányába közlekednek konténerekkel és félpótkocsikkal rakott vonatok.