Hogyan lehet kétmillió forintos kezdőtőkével alig több mint egy év alatt 100 millió forintos árbevételt produkálni, mindezt a koronavírus-járvány idején?
A válasz: menstruációs bugyival.
Az alapgondolat Molnár Dórához köthető, aki saját negatív tapasztalataira támaszkodva 2017 telén állt elő az ötlettel, majd a 29 éves vállalkozó Tasnádi Ádámmal együtt megalapította a céget, amely rengeteg tesztelés után végül 2019 tavaszán elkezdte gyártani a terméket, a this is Redy márkát. Az innovatív megoldás sikerét mutatja, hogy a menstruációs bugyit forgalmazó Femmetex Hungary Kft. idén elnyerte a Legsikeresebb Fiatal Vállalkozó kategória díját Az Év Széchenyi Vállalkozása 2020 díjkiosztón.
Az innovatív női fehérneműt az eldobható menstruációs eszközök és a szintén sok szemetet termelő tisztasági betétek leváltására találták ki. A környezettudatosság mellett pedig a kényelem is fontos szempont volt, sőt praktikus is a menstruációs és tisztasági bugyi, mivel alváskor és sportoláskor sem mozdul el.
Másfél éven keresztül dolgoztunk a prototípuson, nagyon sok munkával járt, rengeteg anyagot kellett megvizsgálnunk, végül sikerült megtalálnunk a leginkább innovatív textileket. Ez a folyamat végül 2019 tavaszáig tartott, akkor viszont rögtön világossá vált számunkra, hogy minőségi terméket hoztunk létre, így belevágtunk a piaci tesztelésbe. Kétmillió forintos alaptőkével kezdtük a vállalkozást, mostanra pedig meghaladtuk a százmilliós forgalmat is
– mondta az Indexnek Tasnádi Ádám, a startup cég társalapítója, társtulajdonosa.
A siker egyik különlegessége, hogy éppen a koronavírus-járvány idején, a nehéz gazdasági helyzetben lépte át a 100 milliós mérföldkövet a vállalat, igaz, az eladás miatt egy pillanatig sem aggódott a két tulajdonos, és igazuk is lett: mostanra már 10 ezernél is több menstruációs bugyit értékesítettek.
A kezdetektől fogva webáruházban gondolkodtunk, ami utólag kifejezetten jó ötletnek bizonyult, mert így a válság ellenére sem volt problémánk az értékesítéssel. Egyedül a gyártás miatt aggódtunk kicsit, amikor berobbant a járvány, és jöttek a korlátozások, de végül ez sem vetett vissza minket
– tette hozzá Tasnádi Ádám. Ugyanakkor úgy véli, hogy hiába értek el eddig sikereket, nem szeretnének a babérjaikon ülni. Következő lépés a nemzetközi és kiskereskedelmi terjeszkedés lehet: Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Románia és Ausztria felé nyitnának. Ha minden a tervek szerint alakul, erre a következő év első felében kerülhet sor, amelynek megvalósítását már befektetőkkel képzelik el.
(Borítókép: Geibl Kata / Femmetex Hungary)