A 2021-es költségvetésben már nem szerepel önálló költségvetési soron a települési önkormányzatok által fenntartott helyi tömegközlekedésére nyújtott támogatás. Most pedig kiderült az is, hogy
nem is lesz, mivel a kormány azt már az idén elvonta a Járványvédelmi Alapba, és nem is tervezi pótolni
– ez derült ki Tállai András írásbeli válaszából, amelyet a szegedi származású MSZP-s képviselő, Szabó Sándor írásban benyújtott kérdésére adott Varga Mihály pénzügyminiszter nevében.
Szeged számára ez 328 millió forint elvonását jelenti, ennyivel kevesebb pénzből járhatnak a buszok és a villamosok jövőre – idézte a szeged.hu hírét a hvg.hu. De nemcsak a szegedi önkormányzatnak kell gyorsan megoldást találnia az újabb forráshiányra, hanem további 69 településvezetőnek is főhet a feje, mivel az elvont, mintegy 2 milliárd forintnyi forrás összesen 70 település helyi tömegközlekedésének finanszírozásához járult hozzá. Budapest a kivétel, mivel a fővárosi közlekedéshez nyújtott kormányzati hozzájárulás megmarad.
Válaszában Tállai azt is írja, hogy amennyiben valamely településnek gondjai adódnak a működési költségekkel, akkor rendkívüli támogatást kérhetnek a Belügyminisztériumtól, mert a kötelező feladatok ellátását mindenképpen biztosítja a kormány. A közösségi közlekedés viszont önként vállalt feladat.
(Borítókép: Két villamos halad a 2-es villamosvonal Rókusi körúti füvesített szakaszán Szegeden 2012-ben. Fotó: Kelemen Zoltán Gergely / MTI)