A Coca-Cola Company, a világ legnagyobb üdítőket gyártó és forgalmazó vállalata megszünteti a márka portfóliájának felét, kétszáz italmárkát. A cég közlése szerint a portfólió csökkentését megengedheti a vállalat, mert így még inkább a magasan jövedelmező termékekre koncentrálhat.
A CNN-nek James Quincey, a Coca-Cola vezérigazgatója már nyáron elmondta, hogy a nagyobbakhoz képest alulteljesítő márkáik a vállalat bevételének csupán két százalékát adják.
A vállalatnak a koronavírus-zárlatok is okoztak problémát, mivel rengeteg vendéglátó egységnek kellett ideiglenesen vagy véglegesen bezárnia. A harmadik negyedévben a Coca-Cola bevételei kilenc százalékkal 8,7 milliárd dollárra estek.
A cég eredményei azonban ennek ellenére is fölülmúlják a a Wall Street-i előzetes várakozásokat, aminek jó bizonyítéka, hogy részvényeik kétszázalékos növekedést mutattak csütörtökön a tőzsdenyitás előtt.