Index Vakbarát Hírportál

Óriási bevételeket könyvelhettek el a techcégek

2020. október 30., péntek 19:38

A legnagyobb technológiai cégek az amerikai tőzsdezárást követően tették közzé negyedéves gyorsjelentésüket. A számok impozánsak: az Apple és az Amazon rekordárbevételnek örülhet, de nagyot nőttek a Facebook és a Google bevételei is.

Azt eddig is tudtuk, hogy a koronavírus-járvány nem igazán befolyásolja az IT-szektor kilátásait, sőt! A legnagyobb cégek közül az Apple és az Amazon ráadásul rekordbevételeket könyvelhetett el a szeptember végén zárult negyedévben.

Rekordbevételek az Apple-nél és az Amazonnál

A vártnál nagyobb lett az Apple bevétele és profitja a szeptember végén zárt negyedik pénzügyi negyedében annak köszönhetően, hogy megugrott a kereslet számítógépei iránt, és ez ellensúlyozta az iPhone-készülékek eladásának csökkenését – írja az MTI. Az Apple bevétele éves összevetésben 1 százalékkal rekordszintre, 64,7 milliárd dollárra nőtt. A szakértői várakozások átlagában gyengébb adat, 63,7 milliárd dollár szerepelt.

Az Apple a világ legértékesebb márkája

Immár a nyolcadik egymást követő évben lett az Apple a világ legértékesebb márkája az Interbrand nevű amerikai tanácsadó vállalat globális rangsorában. A 100 vállalatot rangsoroló „Best Global Brands” globális márkarangsorban az Apple márkaértéke 323 milliárd dollár, 38 százalékkal több a tavalyinál.

A tavalyi harmadik helyről a másodikra ugrott az Amazon, amelynek márkaértéke 60 százalékkal, 200,7 milliárd dollárra emelkedett. A negyedik helyről a harmadikra jött föl a Microsoft, a márka értéke 53 százalékkal, 166 milliárd dollárra nőtt. A tavalyi második helyről a negyedikre csúszott vissza a Google, márkaértéke 1 százalékkal, 165,4 milliárd dollárra csökkent – írta korábban az MTI.

Az amerikai információtechnológiai óriáscég bevétele így a szeptember végén lezárt pénzügyi évben 5,5 százalékkal, 274,52 milliárd dollárra, adózott eredménye pedig 4 százalékkal, 57,41 milliárd dollárra emelkedett.

Az adózott negyedik negyedéves eredmény 7,4 százalékkal, 12,67 milliárd dollárra, részvényenként 73 centre csökkent az egy évvel korábbi 13,68 milliárd dollárról, részvényarányosan 76 centről. Elemzők részvényenként 71 cent profittal számoltak.

Már most látható, hogy ez lesz az Amazon történelmének legjövedelmezőbb éve,

az eladásokat nézve rekordot könyvelhetett el a most zárult negyedévben – tudósít a MarketWatch. A cég 6,3 milliárd dolláros profitról számolt be a harmadik negyedévben, ami részvényenként 12,37 dollárt jelent, ami közel a triplája a tavalyi 4,23 dolláros részvényenkénti nyereségnek. Az Amazon árbevétele 96,1 milliárd dollárra ugrott az előző évi 69,98 milliárdról. Elemzők 7,41 dolláros részvényenkénti nyereséget és 92,78 milliárd dolláros bevételt vártak.

A vártnál nagyobb nyereséget ért el a a Facebook és a Google is

A Facebook bevétele a harmadik negyedévben éves szinten 22 százalékkal, 21,47 milliárd dollárra emelkedett, szakértők 19,8 milliárd dollárt vártak. A reklámokból származó bevétel ugyancsak 22 százalékkal, 21,22 milliárd dollárra bővült. A negyedéves adózott eredmény 29 százalékkal, 7,85 milliárd dollárra, részvényenként 2,12 dollárról 2,71 dollárra emelkedett. Elemzői várakozások átlagában kisebb, 1,9 dolláros részvényarányos eredmény szerepelt.

A harmadik negyedévben a Facebook napi használóinak száma 12 százalékkal, 1,82 milliárdra emelkedett,

a közösségi hálózatba havonta legalább egyszer belépők száma ugyancsak 12 százalékkal, 2,74 milliárdra nőtt.

   Alphabet Apple Facebook Amazon
Árbevétel (milliárd dollár, Q3) 46,17 64,7 21,47 96,1
Elemzők által várt árbevétel (milliárd dollár, Q3) 42,9 63,7 19,8 92,78
Nyereség (milliárd dollár, Q3) 11,25 12,67 7,85 6,3

A Google számai is meghaladták a várakozásokat: 59 százalékos negyedéves adózott eredménynövekedésről jelentett az Alphabet, a Google anyavállalata. Tudósításában az MTI azt írja, ez elsősorban a hirdetésekből és a felhőszolgáltatásból származó jelentős bevételbővülés eredménye.

A szeptember végével záródott három hónapban a cég profitja 11,247 milliárd dollár, részvényenként 16,4 dollár volt. Elemzők sokkal kisebb, 11,03 dolláros részvényarányos eredményre számítottak.

Az Alphabet negyedéves bevétele 14 százalékkal, 46,173 milliárd dollárra emelkedett. A növekmény részben a hirdetési bevételek gyors emelkedésének köszönhető. A hirdetésekből származó negyedéves bevétele 37,1 milliárd dollárra emelkedett az egy évvel korábbi 33,8 milliárd dollárról, de jelentősen nőtt a felhőszolgáltatásokból származó bevétel is, a tavalyi harmadik negyedévi 2,379 milliárd dollárról 3,444 milliárd dollárra.

Az Apple is nyögheti a Google elleni antitrösztpert

Az amerikai igazságügy-minisztérium vizsgálata gyümölcsöző üzletnek vethet véget, amikor szétválasztja az összenőtt óriásokat. De mi az az Applegoo?

(Borítókép: Chesnot / Getty Images)

Rovatok