Bármennyire is furcsán hangzik, Kínában megünneplik az egyedülállók napját, amelyet november 11-én (11.11.) tartanak. Igaz, nem számít hivatalos ünnepnapnak, de felhúztak rá egy üzletágat, amely óriási népszerűségnek örvend, amit mi sem bizonyít jobban, hogy a szinglik napja a világ legnagyobb kiskereskedelmi és online vásárlási napjává vált.
A kereskedelmi akciós időszak idén már november 1-jén elkezdődött, és a jd.com – amely Kína második legnagyobb e-kereskedelmi platformjának számít – közölte, hogy már
az első napon 90 százalékkal nőtt az áruforgalma
az egy évvel korábbihoz képest, míg november 11-én már az első 10 percben elérte a tranzakciós volumene a 200 milliárd jüant (nagyjából 9 ezer milliárd forintot) – közölte az MTI.
Az Alibaba azonban még ezen is túltesz, kora reggel már 372 milliárd jüannál (17 ezer milliárd forintnál) tartott, amivel már a nap elején megdöntötte a tavalyi 268 milliárdos értékesítést.
Ez egyúttal azt is jelenti, hogy Kína gazdasága erőteljesen fellendült, és a kínai fogyasztók vásárlási magatartása visszatért a koronavírus-járvány előtti időszakban megszokotthoz, sőt még azon is túltesz. Ezzel együtt a szinglik napja jobb eladási számokat produkál, mint a Black Friday (fekete péntek) és a Cyber Monday (kiber hétfő) együttvéve.