34,2 milliárd forintos nettó árbevételt könyvelhetett el webáruházi értékesítésből az eMAG az első önálló magyar üzleti évében, összes árbevétele 38 milliárd forint volt – derül ki a cég beszámolójából.
Nettó árbevétel (milliárd forint) | Üzleti év | Megjegyzés | |
eMAG | 34 | 2019. 04. 01 - 2020. 03. 31. | webáruházi értékesítés |
Media Markt | 31 | 2018. 10. 01 - 2019. 09. 30. | MS E-Commerce |
E-Digital | 28* | 2018. 10. 01 - 2019. 09. 30. | belföldi árbevétele hagyományos boltjaival együtt 32 milliárd forint, az export további 8,8 milliárd forint |
Praktiker | 6* | 2019. január 1 - 2019. december 31. | online közel 10 százalék |
Auchan | 6* | 2019. január 1 - 2019. december 31. | online 1,5-2 százalék |
Auchan | 6* | 2019. január 1 - 2019. december 31. | online 1,5-2 százalék |
Mall | 5 | 2019. április 1 - 2020. március. 31. | |
Libri | 5 | 2019. január 1 - 2019. december 31. | |
Decathlon | 4 | 2019. január 1 - 2019. december 31. | |
Tchibo | 3 | 2019. január 1 - 2019. december 31. | |
Alza | 2 | 2019. január 1 - 2019. december 31. | csak magyarországi adatok |
Kifli.hu | 1 | 2019. május 1 - 2020.április 30. | |
Forrás: blokkk.com / e-beszámoló portál, céginformációk, *: becsült adat |
Az eMAG és az Extreme Digital tekintélyes szeletét tudja magáénak a magyar webpiacon.
Az eMAG webáruházát a magyar bejegyzésű Dante International Kft üzemelteti 2019 áprilisától. Előtte a bukaresti székhelyű Dante International nevű céggel szerződtek az eMAG webáruház magyar vásárlói, háttere pedig a dél-afrikai kötődésű Naspers csoport. 2020 szeptemberétől nevet változtatott a magyar cég, Extreme Digital-eMAG kft lett belőle.
A pandémia alatt a kkv-k több mint harmada növelte eladásait az online piactereken – derül ki a GKI és az eMAG reprezentatív kutatásából. A felmérésben egyebek közt azt vizsgálták, hogy a hazai kis- és középvállalkozások hogyan tudtak alkalmazkodni a koronavírus-járvány miatti állapotokhoz, milyen a digitális felkészültségük, és milyen lépéseket tettek az online értékesítésre való átállás érdekében.
A válaszadók 63 százalékánál felértékelődött az internetes piactereken való értékesítés, azonban mindössze 10 százalékuk érzi úgy, hogy az átlagnál magasabb a digitális felkészültsége. A kutatásból az is kiderül, hogy bár a megkérdezettek háromnegyede felismerte, hogy a digitalizáció a kulcs a koronavírus okozta gazdasági nehézségek leküzdésére, több mint felük (54 százalék) nem tud fejleszteni ezen a téren a humán erőforrás hiánya miatt, a kitöltők közel negyede pedig ebből az okból webáruházat sem üzemeltet.
.