Index Vakbarát Hírportál

34 milliárdot hozott az eMAG-nak az első üzleti év

2020. november 17., kedd 11:47

34,2 milliárd forintos nettó árbevételt könyvelhetett el webáruházi értékesítésből az eMAG az első önálló magyar üzleti évében, összes árbevétele 38 milliárd forint volt – derül ki a cég beszámolójából.

   Nettó árbevétel (milliárd forint) Üzleti év Megjegyzés
eMAG 34 2019. 04. 01 - 2020. 03. 31. webáruházi értékesítés
Media Markt 31 2018. 10. 01 - 2019. 09. 30. MS E-Commerce
E-Digital 28* 2018. 10. 01 - 2019. 09. 30. belföldi árbevétele hagyományos boltjaival együtt 32 milliárd forint, az export további 8,8 milliárd forint
Praktiker 6* 2019. január 1 - 2019. december 31. online közel 10 százalék
Auchan 6* 2019. január 1 - 2019. december 31. online 1,5-2 százalék
Auchan 6* 2019. január 1 - 2019. december 31. online 1,5-2 százalék
Mall 5 2019. április 1 - 2020. március. 31.   
Libri 5 2019. január 1 - 2019. december 31.   
Decathlon 4 2019. január 1 - 2019. december 31.   
Tchibo 3 2019. január 1 - 2019. december 31.   
Alza 2 2019. január 1 - 2019. december 31. csak magyarországi adatok
Kifli.hu 1 2019. május 1 - 2020.április 30.   
Forrás: blokkk.com / e-beszámoló portál, céginformációk, *: becsült adat

Az eMAG és az Extreme Digital tekintélyes szeletét tudja magáénak a magyar webpiacon. 

Az eMAG webáruházát a magyar bejegyzésű Dante International Kft üzemelteti 2019 áprilisától. Előtte a bukaresti székhelyű Dante International nevű céggel szerződtek az eMAG webáruház magyar vásárlói, háttere pedig a dél-afrikai kötődésű Naspers csoport. 2020 szeptemberétől nevet változtatott a magyar cég, Extreme Digital-eMAG kft lett belőle.

Az online piacterek menthetik meg a magyar vállalkozásokat

A pandémia alatt a kkv-k több mint harmada növelte eladásait az online piactereken – derül ki a GKI és az eMAG reprezentatív kutatásából. A felmérésben egyebek közt azt vizsgálták, hogy a hazai kis- és középvállalkozások hogyan tudtak alkalmazkodni a koronavírus-járvány miatti állapotokhoz, milyen a digitális felkészültségük, és milyen lépéseket tettek az online értékesítésre való átállás érdekében.

A válaszadók 63 százalékánál felértékelődött az internetes piactereken való értékesítés, azonban mindössze 10 százalékuk érzi úgy, hogy az átlagnál magasabb a digitális felkészültsége. A kutatásból az is kiderül, hogy bár a megkérdezettek háromnegyede felismerte, hogy a digitalizáció a kulcs a koronavírus okozta gazdasági nehézségek leküzdésére, több mint felük (54 százalék) nem tud fejleszteni ezen a téren a humán erőforrás hiánya miatt, a kitöltők közel negyede pedig ebből az okból webáruházat sem üzemeltet.

Rovatok