Egy 2005-ben indult, majd hosszas jogi csatározásba forduló ügy végére tett pontot a Kúria, amikor a BKV javára döntött a ferencvárosi kocsiszín értékesítési szerződésének érvénytelenítésével. A BKV közleménye felidézi, hogy még 2005-ben döntött arról a cég előző vezetése – elsősorban a tulajdonos főváros ösztönzésére, hogy a vállalat finanszírozási problémáit ingatlanértékesítésekkel oldják meg –, hogy értékesíti a ferencvárosi kocsiszínt.
A szerződésben a vételár mellett a remíz mögötti területre szóló telekcsere is szerepelt, de az is, hogy ha a cég nem tudja határidőre elköltöztetni a villamosokat, akkor jelentős, mintegy 1,5 milliárd forintos kötbért kell megfizetnie.
Végül a BKV forráshiány miatt végül letett egy új, központi remíz megépítéséről, de kiköltözni sem tudott a ferencvárosiból. Emellett a későbbi cégvezetés is szerette volna a mostani közlemény szerint vállalhatatlan feltételeket módosítani, ezért az elmúlt években számos javaslatot tettek a vevő felé a helyzet feloldása érdekében. Ezek a próbálkozások azonban nem jártak sikerrel, ezért végül 2015-ben a szerződés megszüntetéséért indítottak pert, majd 2019. decemberében a Kúriához nyújtottak be felülvizsgálati kérelmet.
A döntés túlmutat a remíz ügyön, azt is alátámasztja, hogy felelős gazdálkodást folytatunk
– fogalmazott Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója. Az ítélet ugyanis kimondja: a csereszerződés érvénytelen, így a kocsiszín továbbra is a megszokott helyen, a megszokott formájában üzemelhet. Emellett a döntés felmenti a BKV-t a közel 1,5 milliárd forint kötbér megfizetése alól is, és mivel azzal, hogy maradhat a helyén a remíz, nincs szükség új létesítmény megépítésére, megtakarítottak mintegy 5-10 milliárd forint közpénzt.