Az elmúlt négy évben háromszorosára nőtt a lakosság pénzügyi kultúráját fejlesztő programokban részt vevők száma – idézi az MTI az Állami Számvevőszék (ÁSZ) a kutatását, amely szerint 2016-hoz képest jelentősen nőtt mind a képzések volumene, mind a képzési programok és a képzést folytató intézmények száma is.
A képzéseken továbbra is elsősorban az iskoláskorúakat oktatják.
Az előző évekhez képest nagy változást jelent továbbá az is, hogy a hagyományos oktatási módszerek használata mellett 2020-ban a szituációs feladatokra, helyzetgyakorlatokra épülő megoldások kerültek előtérbe. Ez utóbbi különösen alkalmas arra, hogy ne csupán ismereteket közöljön, de a mentalitást és attitűdöt, a pénzügyi személyiséget is formálja.
Az ÁSZ kutatói szerint további előrelépéseket kell tenni a képzési tematikák, a tananyagok, illetve az akkreditált oktatási anyagok fejlesztésében.
Kiemelten fontos lenne véleményük szerint az is, hogy a képzéseket nyújtó szervezetek rendszeresen mérjék a képzések eredményeképpen mutatkozó fejlődést.
Az ÁSZ szakemberei felhívták a figyelmet arra is, hogy a Covid–19-világjárvány következtében kialakult gazdasági visszaesés különösen azon csoportok esetében okozhat krízishelyzetet, amelyek nem rendelkeznek pénzügyi tartalékokkal, nincsenek felkészülve jövedelmük kiesésére.
Hozzátették: egyértelmű javulást jelent, hogy a korábbiaknál több program szól a pénzügyileg sérülékeny csoportoknak, azonban a hatékonyság érdekében fontos, hogy figyelembe vegyék a célcsoportok jövedelmi helyzetét és társadalmi hátterét.