Magyarországon tavaly 128 031 új személygépjárművet helyeztek forgalomba, 19 százalékkal kevesebbet, mint 2019-ben – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) hétfőn az MTI-vel. A 2020. évi új gépjármű forgalomba helyezési piacról készített összefoglalóból kiderül: a forgalomba helyezést követő hat hónapon belül kivont gépkocsik aránya 25 százalékot tett ki.
A közleményben kiemelték, hogy az értékesítésben a benzines autók túlsúlya érzékelhető a dízelek kárára, amely – értékelésük szerint – a szén-dioxid-kibocsátás szempontjából nem jó folyamat, míg más káros anyagok oldaláról nézve kedvezőbb. A tisztán elektromos és a plug-in hibrid autók piaci részaránya 2,5 százalék alatt maradt.
Az elektromos autókra biztosított állami támogatás egy nap alatt elfogyott, azonban a realizált üzlet egyelőre azt mutatja, hogy a gyors foglalás nem minden esetben jelent majd üzletkötést.
Az egyesület közleménye szerint tavaly a használt autó behozatala némileg felette volt az új autókénak. A magyar személygépjárműpark átlagos életkora a 2008. évi 10,5 évről mára 15 év közelébe öregedett, ami azt jelenti, hogy átlagosan EURO 4-es besorolású.
A nagyhaszonjárművek forgalomba helyezése 2020-ban lendületesen indult, bizakodás és erős beruházási kedv jellemezte az üzemeltetőket egészen a vírus magyarországi megjelenéséig. Valamennyi nagyhaszonjármű gyártó a 13-16. hétben bezárásra kényszerült az ellátói láncok akadozása miatt, ezért az új megrendelések mellett a forgalomba helyezések is drasztikusan csökkentek. A magyar piac biztonságát jelzi, hogy 1-2 kivételével nem mondtak vissza megrendelést
– írják, hozzátéve, hogy tavaly decemberben 283 darab nagyhaszonjárművet értékesítettek, amely 12 százalékkal marad alatt az előző évi decemberi számnak. A teljes 2020. évben forgalomba helyezett nagyhaszonjárművek száma 3380 darab, amely 36 százalékkal kevesebb az előző évinek, az egyesület becslése szerint 2021-ben az adatok megközelítik a 2019. évit.
Múlt évben 632 új autóbuszt helyeztek forgalomba, amely összességében 11 százalékkal marad el az előző évitől.
Az autóbusz 2021. évi piaci előre jelzésükben rámutattak arra, hogy a kormány döntése értelmében 2022-től kezdve közbeszerzési eljárást csak tisztán elektromos buszra lehet kiírni, és 2024-et követően csak elektromos busz lehet forgalomba helyezni Magyarországon a városi alacsonypadlós kategóriában, így 2022-ig jelentősebb dízel busz beszerzése jósolható.
A motorpiac 2020-ban 5,2 százalékos növekedést mutatott, a trend, mely 2019-ben 30 százalékos darabszám-növekedést okozott, nem fordult meg.
Némileg csökkent a 125 köbcentis robogók aránya, nőtt viszont a 125 köbcenti motorkerékpárok eladási darabszáma és ezzel aránya – közölte az MGE.
A forgalomba helyezett új járművek száma Romániában csaknem 22 százalékkal, 126 351-re csökkent tavaly – írja az MTI a Romániai Járműgyártók Egyesületére hivatkozva. A kimutatás szerint decemberben hiába nőtt csaknem 16 százalékkal, 15 974-re a forgalomba helyezett új járművek száma, ez csak mérsékelni tudta az éves visszaesés mértékét.
Romániában a piacvezető márka továbbra is a Dacia maradt 2020-ban, amelyből csaknem 40 ezret helyeztek forgalomba, a második a Skoda volt 10 288 járművel.
A használt autók adásvételében az értékesített darabszám az egész évben és az utolsó hónapban is csökkent. Decemberben a forgalomba helyezett használt járművek száma 5 százalékkal, 34 174-re csökkent, míg tavaly egész évben 405 045 használt járművet helyeztek forgalomba, ami 8,9 százalékos csökkenés 2019-hez mérten.