Az új év beköszöntöttével az online pénztárgépet üzemeltető kereskedőknek legalább egy elektronikus fizetési megoldást biztosítaniuk kell a vásárlók részére, azaz vagy bankkártyát kell elfogadniuk, vagy azonnali átutalást kell fogadniuk a kasszáknál. A gyakorlatban azonban még sok olyan kereskedő van, amely nem teljesíti ezt az elvárást – osztotta meg tapasztalatait a Portfolio.
Azt már az elmúlt hetekben is sejteni lehetett, hogy hogy az átállás nem lesz zökkenőmentes, és bőven lesznek, akik nem teljesítik határidőre az elvárásokat, noha az ez irányú kötelezettséget még június elején jelentették be. A kereskedőknek ugyanakkor mentségére szól, hogy más iparágakhoz hasonlóan egész évben a koronavírus-járvány árnyékában működtek. Eddig ráadásul jellemzően a kisebb forgalmú szereplők nem fogadtak elektronikus fizetéseket, nekik pedig különösen nehéz év volt 2020.
A Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdekképviseleti Szövetsége (KISOSZ) november végén a kötelezettséggel kapcsolatban kilátásba helyezte, hogy
amennyiben a járvány alakulása miatt esetleg a következő időszakban a plázák és a kisebb boltok korlátozott nyitva tartásra vagy bezárásra kényszerülnének, testületileg kezdeményezni fogják a január 1-jei határidő módosítását.
A Portfolio tapasztalatai igen változatosak voltak, a rendelkezés megvalósulását illetően, vannak ugyan olyan kereskedők, kisboltok, pékségek, ahol újonnan megjelent a kártyaterminál a kassza mellett, de közel sem mondható ez el minden esetre.