Adathalász-kísérlettel megpróbálták kicsalni a bankkártyájuk adatait a Jófogás felhasználóitól – írja a hvg.hu. Egy levelet küldött az online piactér vezetése hétfő kora reggel a felhasználóknak, alább mutatjuk:
Szeretnénk felhívni a figyelmedet, hogy amennyiben igénybe veszed a Háztól-Házig szolgáltatást vagy más szállítási módot akár eladóként, akár vevőként, semmilyen esetben sem kell megadnod előre a bankkártyádon szereplő adatokat.
Hangsúlyozzák, hogy a felhasználó regisztrált e-mail-címére minden esetben küldenek szállítással kapcsolatos teendőket tartalmazó tájékoztató e-mailt, továbbá arra kérik a felhasználókat, hogy ha egy hirdető vagy a terméke iránt érdeklődő felhasználó akár a Jófogás üzenetküldő rendszerén keresztül, akár más módon (Viber-üzenet, SMS) egy linket küld azért, hogy ezen keresztül fogadja el a fizetést, vagy hagyja jóvá a vásárlást,
ne nyissák meg a linket.
Ha mégis megtette volna, még nincs minden veszve, amennyiben
nem adta meg az adatait, különös tekintettel a bankkártyájára,
illetve ha mégis megadta bármilyen bankkártya- vagy személyes adatát, haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával, illetve tegyen feljelentést a rendőrségen.