2020 nehéz volt az autóipari szereplők, így a BMW számára is, de a bajor cég elégedett lehet, mert a világ legnépszerűbb prémium autógyártója volt – mondta évértékelőjében a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója.
A magyarországi autóértékesítés közel 19 százalékkal zsugorodott 2020-ban, ezen belül a prémium szegmensben az eladások 8 százalékkal csökkentek, a BMW értékesítése viszont csupán 5 százalékkal esett vissza.
– emelte ki Maciej Galant, hozzátéve, hogy a BMW és a Mini márka 33,3 százalékos részesedést tudott magának a prémium szegmensben. Az értékesítési eredmények alapján a tavalyi dobogós helyezettek:
Évek óta látható az a trend, hogy az X modellek részaránya folyamatosan növekszik, így volt ez tavaly is, amikor 4 százalékos volt a növekedés. 2020-ban az eladások 48 százalékát adták az X modellek, amiken belül az X6 lépett előre a legnagyobbat, abból tavaly 286 darabot adtak el.
Az összkerékhajtás részaránya alapján továbbra is piacvezető a BMW. A 2020. január-novemberi statisztikák alapján az összkerékmeghajtású autók aránya a konkurens gyártókkal összehasonlítva
Hibridekből 32 százalékkal több, 545 darab talált gazdára, az összértékesítésen belül ezeknek a modelleknek 14 százalék volt a részarányuk. A legnépszerűbb, 122 darabos eladással az X5 45e volt, a 330e-ből 120 darabot adtak el 2020-ban, 530e-ből 99 talált gazdára.
A teljesen elektromos prémium modellek között a BMW Group piaci részesedése 8 százalék Magyarországon. Továbbra is a már 7 éve elérhető BMW i3 a piacvezető, 187 darabos eladással. A teljes elektromos mezőnyt tekintve a toplista első három helyezettje