Az online vásárlás a hagyományos kereskedelemhez képest átlagosan 36 százalékkal alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátással jár – hívta fel a figyelmet egy friss kutatás alapján a Prologis ipari és logisztikai ingatlanvállalat. Az MIT Real Estate Innovation Lab által vizsgált esetek több mint 75 százalékában az e-kereskedelem bizonyult a fenntarthatóbb megoldásnak – írta a távirati iroda. A hagyományos kereskedelemhez kapcsolódó kibocsátás legnagyobb részben az áruszállítás során keletkezik.
A kutatás szerint az áruk házhoz szállítása esetén egyetlen telepakolt furgon több mint 100 autóutat képes kiváltani.
A megrendelések összevonása és a hálózatok optimalizálása az e-kereskedelmi szolgáltatók költségeit is csökkenti. Ha az árukat a fogyasztókhoz közeli, városon belüli elosztóközpontokból juttatják el, az üvegházhatású gázok szállítással járó kibocsátása akár 50 százalékkal is mérsékelhető, ami a teljes szén-dioxid-lábnyomot küldeményenként átlagosan 10 százalékkal zsugorítja.
Az elektromos szállítójárművek használata 27 százalékkal csökkentheti a szállításhoz kapcsolódó átlagos kibocsátást, miközben kisebb zajkibocsátással is jár.