Rekordveszteséggel zárta a tavalyi évet a Boeing amerikai konszern: 11 milliárd 940 millió dolláros veszteséget volt kénytelen elkönyvelni 2020-ra, noha egy évvel korábban még 636 dolláros nyereséget tehetett zsebre a társaság – adta hírül az MTI. A tavalyi bevétel 24 százalékkal, 58,16 milliárd dollárra csökkent, amiban a járvány miatt visszaeső légiforgalom hatására halasztott új gépbeszerzések is közrejátszottak.
Komoly, egyszeri veszteséget jelentett az a 6,5 milliárd dollár leírás a negyedik negyedévben, ami az új, 777X repülőgépek gyártásával függ össze. Ez a szélestörzsű repülőgép a cég szerdán ismertetett legújabb előrejelzése szerint csak valamikor 2023-ban kerül a forgalomba, azaz az eredeti időponthoz képest három évvel később. A 777X a világ legnagyobb kéthajtóműves repülőgépe, a Boeing sikeres 777-es minijumbójának nagyobb változata.
A Boeing 737 MAX újgenerációs gépek repülését azután állították le, hogy korábban fél éven belül két légikatasztrófa is történt: 2018 októberében a Lion Air, 2019 márciusában pedig az Ethiopian Airlines egy-egy járata zuhant le. A két balesetben 346-an vesztették életüket. A Boeing 737 MAX a repülési engedélyét tavaly novemberben kapta vissza az illetékes amerikai hatóságtól, miután a cég több milliárd dollárt fordított a gép áttervezésére.
Szerdán az Európai Unió Repülésbiztonsági Ügynöksége (EASA) is jóváhagyta a 737 MAX repülőgépek visszatérését az európai légi forgalomba. "Teljes mértékben bizonyosak vagyunk, hogy a repülőgép típus biztonságos, ennek ellenére a szervezet azután is szorosan figyelemmel követi a 737 MAX repülőgépek működését, miután újból forgalomba állnak" - jelentette ki Patrick Ky, a EASA vezérigazgatója.
A Reuters értesülése szerint az uniós engedélyt követően a brit repülésbiztonsági hatóság is megadta az engedélyt a 737-ES MAX újbóli forgalomba állására. Ez volt brit hatóság az első önálló döntése, mióta az Egyesült Királyság kilépett az EU-ból.