Az ételek, élelmiszerek házhoz szállítására óriási hatással voltak tavaly a járványügyi korlátozások. A Netpincér összeállításából kiderül, hogy volt, aki napi kétszer rendelte házhoz kedvenc ételeit, de olyan ügyfelük is akadt, aki a bevásárlását is szinte csak online intézte tavaly.
2020-ban összesen több mint 2000 étterem és üzlet jelezte a Netpincérhez való csatlakozási szándékát, így ma már országszerte 4500 felett van a partnereik száma, amellyel a másfél milliós megrendelői bázisukat látják el. A Netpincér közleményében több érdekességet is összegyűjtött a tavalyi évéről:
A Netpincérnél már nemcsak éttermekből, kávézókból vagy cukrászdákból lehet biztonságosan rendelni, de akár a bevásárlást is intézhetjük a felületen megtalálható több mint 200 üzlet kínálatának köszönhetően, nem beszélve a cég saját üzletláncáról, a Netpincér marketről, amely tavaly decemberben indult el – olvasható a cég közleményében.
Az egyik felhasználó olyannyira kihasználta a gyors online bevásárlás lehetőségét, hogy tavaly 200 alkalommal cserélte a sarki közértet az online rendelésre, összesen több mint 1 millió forint értékben. Nemcsak az élelmiszer-, de az alkoholrendelés is népszerű lett, amihez minden bizonnyal a járványügyi helyzet is hozzájárult. Már április-májusban is 50 százalékkal többen szereztek be alkoholt online rendeléssel, majd ez az arány a korlátozások feloldásával némileg csökkent, november-decemberben azonban ismét elérte a tavaszi szintet. Itt a legnépszerűbb tétel a sör volt, ezt követte a bor és pezsgő, a whiskey, a vodka, valamint a gin.
2019-ben a leggyakrabban rendelt három étel a hasábburgonya, a gyros és a hawaii pizza volt, azonban 2020-ban átrendeződött a mezőny, és átvette a vezetést a sajtburger, a hasábburgonya a második helyre szorult, a harmadik helyen pedig a hamburger áll, a gyros és a hawaii pizza pedig visszacsúszott a negyedik és az ötödik helyre.