Tizenöt év után megválik a Adidas az amerikai testvérmárkájától, a Reeboktól – jelentette be a német sportszergyártó társaság kedden. Az Adidas közlése szerint a vállalat vezetése a 2025-ig kitekintő stratégia kidolgozása során arra a megállapításra jutott, hogy „a Reebok és az Adidas sokkal jobban ki tudja használni növekedési lehetőségeit, ha függetlenek egymástól”.
Ezért az Adidas már az idei első negyedévtől kezdve a megszűnt tevékenységek között tünteti fel pénzügyi jelentéseiben a Reebok adatait, és megkezdi az amerikai leányvállalat értékesítésének folyamatát. Részleteket a vállalati stratégia és a 2020-as üzleti év eredményeinek március 10-re ütemezett bemutatójára ígérnek.
Hangsúlyozták, hogy a sportszergyártásban igen jók a hosszabb távú növekedés lehetőségei, „különösen az ikonikus márkák” esetében. Ugyanakkor a vállalat mégis inkább csak az Adidas márkára összpontosít, a legfőbb cél „a sportszergyártás globális piacán elért vezető pozíció további erősítése” – idézte az MTI, hogy mit írtak a közleményükben.
A társaság legutóbbi üzleti beszámolója szerint a Reebok márka révén elért bevétel a tavalyi harmadik negyedévben 403 millió euró (145 milliárd forint) volt, ami az árfolyamhatások kiszűrésével számolva 7,2 százalékos visszaesés az egy évvel korábbi 460 millióhoz képest.
Az Adidas márkával elért bevétel 5,4 milliárd euró volt, ami jóval kisebb, 2,5 százalékos csökkenés az előző évi 5,8 milliárd euróhoz viszonyítva.
Az 1949 óta működő német cég 2006-ban vásárolta meg amerikai versenytársát, hogy nagyobb erővel küzdjön meg a piacvezető pozícióért az ugyancsak amerikai Nike-val. A közös eredményekről kiemelik, hogy a 2016-ban indított szanálási program révén jelentősen javulni tudott a márka, és a profitja is növekedett.