A Mol január 14-én alapított egy leányvállalatot 3 millió forint jegyzett tőkével. Az új cég tevékenységi köre egészen változatos, a pékáru-, sportszer-kiskereskedelemtől az üdülési-szálláshely-szolgáltatáson át a reklám- és ingatlanügynöki tevékenységig minden bekerült. A cégtől február 11-én megkérdeztük, hogy pontosan milyen célra hoztak létre egy ilyen vállalatot, de nem kaptunk választ.
Egészen mostanáig, március 11-ig:
a Mol csütörtökön bejelentette, hogy megállapodott a Marché International AG-vel. Az olajvállalat felvásárolja mind a kilenc, Marché márkanév alatt futó éttermet.
A hazai Marché éttermek felvásárlásával új távlatok nyílnak meg a vállalat előtt, és a Fresh Cornerekhez képest egy egészen újfajta gasztrokínálattal várhatják a fogyasztókat.
A 2015 óta működő Fresh Cornerekben a Mol 185 töltőállomásán már nemcsak üzemanyagot, de kávét, hot dogot, friss szendvicseket és péksüteményeket is kínál az úton lévőknek. A koncepció nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Fogyasztói Szolgáltatások szegmens 2020-ban rekorderedménnyel, 510 millió dollárral (156 milliárd forinttal) növelte a Mol az EBITDA-ját (adózás előtti eredmény).
A tranzakció zárásához bizonyos feltételek előzetes teljesülése szükséges, többek között a versenyhatósági jóváhagyás.