Kevesebb a magyar élelmiszertermék a tíz legnagyobb kereskedelmi lánc üzleteiben – derül ki a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) felméréséből. A szakemberek csaknem 40 ezer áru adatait rögzítették – például húskészítmények, tejtermékek, tojás, méz –, amelyekből a hazai élelmiszeripar el tudná látni a magyar lakosságot megfelelő mennyiségű és jó minőségű élelmiszerekkel.
Az összkínálatban a magyar termékek aránya 70 százalék körüli, egy hat évvel ezelőtti felmérésben ez még 80 százalékot tett ki.
A legnagyobb veszteséget a nagy hozzáadott értékű élelmiszerek (sajtok, sonkák, joghurtok, gyümölcslekvárok) szenvedték el, esetükben ma már a polcok több mint felén külföldi árucikkeket találhatunk.
A Nébih közölte: a magyar tulajdonú üzletláncoknál 75 százalék fölött jár a hazai élelmiszeráruk aránya, míg ez több külföldi hipermarketnél még a 70 százalékot sem éri el.