Nagyjából hatszázezer robogó van Magyarországon, ám ezeknek csak tizenöt-húsz százaléka után fizetik rendszeresen a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb), ami évi öt-hatezer forint körüli összeg a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) becslése szerint – írja a Figyelő.
A híradásban kifejtik, hogy ez a nagy hiányszám abból is adódik, hogy a tulajdonosok egy része valószínűleg nem tudja, hogy a biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem
valamennyi, a közúti forgalomban részt vevő segédmotoros kerékpárra kiterjed.
Arra is felhívják a figyelmet, hogy érdemes a néhány ezres biztosítást pótolni, hiszen ha egy közúti ellenőrzésnél kiderül annak hiánya, mulasztási bírsággal kell számolni.
Hangsúlyozzák azt is, hogy személyi sérülésnél a kárösszeg könnyen elérheti a többmilliós szintet is, ezért jó tudni, hogy ha biztosítatlan robogó okoz kárt, a károkozó helyett a Mabisz Kártalanítási Számlája fizeti ki a kárösszeget, majd utólag behajtja a károkozón.
A díjfizetést eddig elmulasztó robogósoknak biztosításkötéskor a korábbi mulasztásuk miatt nem kell retorziótól tartaniuk
– hívta fel a figyelmet Cselovszki Zsolt, a FBAMSZ elnökségi tagja, aki azt is elmondta, hogy a robogók kártörténetét nem tartják nyilván, így a fizetendő díjat bonus-malus besorolás sem befolyásolja. Magyarországon segédmotoros kerékpárokra rendszám helyett alvázszámra kötnek kötelezőt a biztosítók, ilyenkor a biztosítás meglétét a járműre kiragasztott matrica igazolja.