Rohamosan növekszik az Európa és Kína közötti áruforgalom vasúton, a bővülés mértéke tavaly hatvannégy százalékot ért el. A selyemút legforgalmasabb útvonalai Oroszországon, Kazahsztánon és Belaruszon át vezetnek, a forgalom éveken belül elérheti az évi egymillió konténert – írja a Magyar Nemzet.
A koronavírus-járvány 2020-ban kiugró mértékű növekedést eredményezett a vasúti szállításban. Ez a tendencia azt mutatja, hogy ma már nem annyira a vonatok sebességének növelésére van szükség, hanem inkább a menetrend betartására, valamint a határátkelés gyorsítására.
Az Európa és Kína közötti vasúti árufuvarozás, amely minden növekedése ellenére a teljes szállítási mixnek összesen csak mintegy három százalékát teszi ki, egyre inkább kiegészíti a tengeri áruszállítást. Bár a teherfuvar olcsóbb tengeri úton, mint vasúton, sok hétig, néha akár hónapokig is tart.
A vasúti szállítás menetideje viszont egyre rövidebb, jelenleg átlagosan tizenkét nap. Azt is számításba kell venni, hogy a vasúti szállítás kilencvenöt százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátást okoz, mint a légi áruszállítás.