Megduplázódott a legalább hetente online vásárló magyarok aránya. Míg két éve hat százalékuk vett terméket ily módon, ma már 12 százalékuk, közölte a Reacty Digital. A társaság ezerfős márciusi reprezentatív kutatása szerint az online vevők elsősorban a kényelem, illetve a házhoz szállítási lehetőség miatt szerzik be az árukat az internet révén. A kedvezőbb ár befolyásoló hatása az utóbbi években egyre csökken.
Az elmúlt egy évben leginkább ruházati terméket (39 százalék), háztartási gépeket (38 százalék) egészségügyi árukat (34 százalék), mobiltelefonokat és kiegészítőket (33 százalék) vettek online.
A szolgáltatások közül a különféle előfizetések (26 százalék), a szállásfoglalás (26 százalék) és a biztosítások (22 százalék) voltak a legnépszerűbbek, írta a Napi.hu.
A felmérés szerint az elmúlt egy évben az online vásárlók negyedével fordult elő, hogy megrendeltek egy terméket, de végül elálltak a vásárlástól. Legtöbben minőségi kifogás miatt, vagy azért tették ezt, mert nem felelt meg elvárásuknak (24-24 százalék).
Az utóbbi egy évben online vevők mintegy felével előfordult már, hogy azért nem rendelt meg valamit, mert nem talált számára megfelelő fizetési módot. A szállítási mód miatt is nem kevesen (40 százalék) álltak el a vásárlástól.