Az Európai Bizottság vizsgálatot indított annak megállapítására, hogy a Facebook közösségi portál megsértette-e az uniós versenyszabályokat a hirdetési piacon szerzett információk jogszerűtlen felhasználásával a versenytársak megkárosítására – közölte Margrethe Vestager, az uniós bizottság digitális korra felkészült Európáért felelős biztosa.
Az Európai Bizottság azt vizsgálja, hogy a közösségi oldal visszaélt-e a rendelkezésére álló, nagy mennyiségű adattal a versenytársak kárára, illetve hogy a megszerzett adatok indokolatlan versenyelőnyt biztosítanak-e a vállalatnak az online apróhirdetések piacán.
A vizsgálat azt is fel fogja mérni, hogy a Facebook Marketplace nevű online apróhirdetési szolgáltatása megfelel-e az EU versenyszabályainak, avagy jogszerűtlenül használja-e az üzleti szempontból érzékeny információkat saját szolgáltatása népszerűsítésére.
Vestager emlékeztetett: a Facebookot havonta csaknem hárommilliárd ember használja, felületein közel hétmillió cég hirdet. A vállalat hatalmas mennyiségű adatot gyűjt közösségi hálózatának felhasználói tevékenységeiről, ami lehetővé teszi, hogy hirdetéseivel meghatározott csoportokat célozzon meg.
Az uniós biztos figyelmeztet arra is, hogy a Facebook olyan vállalatokkal is versenyez, amelyektől szintén adatokat gyűjt – számolt be az MTI.