Jelentős hatással volt az emberek életére a koronavírus-járvány, amely miatt a szokások is átalakultak. A hazai online kiskereskedelmi forgalom 2020-ban például elérte a nettó 1046 milliárd forintot, ezzel először lépte át az 1000 milliárdos határt – derül ki a Reacty Digital e-kereskedők körében végzett felméréséből.
Ez a forgalom 34 százalékos növekedést jelent a 2019-es nettó 781 milliárd forinthoz képest, ami a korábbi évek alapján nagyjából két évnyi bővülésnek felel meg.
A legnagyobb forgalmú termékkategória a számítástechnika volt, majd a ruházat, a sportruházat és a szórakoztató elektronika. A vásárlások kosárértéke ugyanakkor nagyjából ötezer forinttal – 14 910 forintra – csökkent 2019-hez képest.
Az előrejelzések szerint folyamatos növekedés várható, és a gazdasági környezettől, valamint a fogyasztói szokásoktól függően 2025-re akár 90-161 százalékos növekedés is várható az online kiskereskedelem forgalmában.