Egyedülálló, hogy egy ország szinte teljes légiforgalma egy külföldi kézben lévő repülőtéren keresztül zajlik, írta a Novekedes.hu. A portál a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre gondolt, aminek az üzemeltetője, a Budapest Airport; ebben a cégben csaknem 77 százalékban tulajdonos egy kanadai nyugdíjpénztár, míg több mint 23 százalékban egy szingapúri befektetési alap. A magyar állam nem titkolt célja, hogy a repteret üzemeltető cég újra magyar kézbe kerüljön.
A régióban éppen az jellemző, hogy az állam nemigen engedi ki a kezéből a meghatározó repülőtereket.
A szomszédos országok közül így tett Ausztria is, nem külföldi cég a többségi tulajdonosa a legfontosabb repülőtérnek, amely a Bécs mellett Scwechatban található. Romániában két számottevő repülőtér, két bukaresti is a Közlekedési Minisztérium irányítása alá tartozik, a 80 százalékban állami tulajdonban lévő Bucharest Airports vállalat üzemelteti ezeket. Szlovákia sem adta el a pozsonyi repteret. A Bratislava Airport száz százalékban a szlovák Közlekedési és Építésügyi Minisztérium tulajdonában van. A csehek legfőbb reptere a prágai Prague Airport, amit a száz százalékban állami tulajdonú Cesky Aeroholding üzemeltet.
Lengyelországban a két legjelentősebb; a varsói Warsaw Chopin és a krakkói repülőteret is az állami tulajdonú PPL azaz Porty Lotnicze üzemelteti.