A Magyar Nemzeti Bank felfüggesztette a Magyar Cetelem Bank Zrt. fogyasztóbarát személyi kölcsön minősítését, vagyis nem forgalmazhatnak ilyen megnevezésű kölcsönöket – derült ki a jegybank felügyeleti közleményéből. A Magyar Cetelem 2020. december 31-én kapta meg a fogyasztóbarát személyi kölcsön minősítést az MNB-től.
A döntést a jegybank azzal indokolta, hogy
a Cetelem a tavaly ősszel bevezetett Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitel pályázati kritiériumai közül sem áprilisra, sem júliusra nem biztosította az ügyfelek számára a teljeskörű online hitelfelvétel lehetőségét.
A fogyasztóbarát személyi kölcsön minősítés elnyeréséhez a pályázó pénzügyi intézményeknek a velük már szerződéses kapcsolatban álló adósok számára idén április 1-jétől, minden más ügyfél (vagyis az új, a bankkal korábban nem szerződött hiteligénylők) számára pedig július 1-jétől lehetővé kell tenni a teljeskörű online hitelfelvétel lehetőségét.
A pályázati kiírás alapján az online hitelfelvétel a hagyományos eljáráshoz képest a fogyasztók számára még gyorsabb és olcsóbb folyamatot jelent. Az online hitelfelvétel folyósítása ugyanis ingyenes, és a kölcsönt a hitel befogadását követő két munkanapon belül folyósítani kell (hagyományos eljárásnál a díj a hitelösszeg maximum 0,75 százaléka, a folyósítási idő pedig három munkanap).
A hitelintézet ennek ellenére április 1-jétől nem tette elérhetővé meglévő ügyfeleinek az online hitelügyintézés lehetőségét, továbbá az ezt követő július 1-jei dátumot sem tudta tartani.
A közlemény szerint a felfüggesztés akkor vonható vissza, ha a Magyar Cetelem (megadott határidőn belül) teljeskörűen biztosítja az online hiteligénylési folyamat lehetőségét az ügyfeleknek.
A fogyasztóbarát személyi kölcsönöket itthon így jelenleg hat kereskedelmi bank, illetve banki fióktelep forgalmazza. Az idei év első hónapjaiban az összes újonnan felvett személyi kölcsön több mint húsz százalékát már a fogyasztóbarát termékek adták.