Július 1-jén elindult a posta váminformatikai rendszere, amely az első napok tapasztalatai alapján ugyan összességében jól működik, de kisebb korrekcióra szükség volt. Amennyiben bármely ügyfélnek ebből kára származott, kártalanítják – közölte a Magyar Posta kedden az MTI-vel.
Az Európai Unióban az idén július 1-jén megszűnt az unión kívülről érkező, 22 euró értéket meg nem haladó áruk áfamentessége. Értéktől függetlenül áfát kell fizetni az unióba bejövő termékekre, és vám-árunyilatkozatot kell benyújtani a NAV-hoz.
Az első napokban a Magyar Postához 10 ezres nagyságrendben érkeztek az unión kívülről küldemények a korábbi pár százzal szemben. A társaság közleménye szerint ezért előfordulhatott, hogy egyes ügyfelek nem kaptak sms- vagy email-értesítést, és így nem volt módjuk online befizetni a díjat, az utánvétes kézbesítés pedig drágább.
A Magyar Posta úgy döntött, hogy egységesen a legalacsonyabb vámkezelési díjat számolja fel azoknak, akiknek a küldeményét az első napokban vámkezeltette
– közölték. Hozzáteszik: félreértésre adhat okot az, hogy a NAV eVám rendszerében maga a vámeljárás ingyenes, ugyanakkor a Magyar Posta közreműködése is szükséges ahhoz, hogy az ügyfél a postai automatikus vámkezelési rendszer helyett a NAV rendszerét használja. Ezt a közreműködést fizeti meg a fogyasztó.
Felhívták a figyelmet: a vámkezelés leggyorsabb és legolcsóbb módja az, ha a vásárló a rendeléskor megadja az e-mail-címét és a telefonszámát, és ezeket a termék adataival együtt a posta is megkapja a webshoptól. Ebben az esetben automatikus a vám elé állítás,
Amennyiben nincs elektronikus elérhetőség az ügyfélhez, vagy nem fizet online, akkor csak utánvéttel és ezzel együtt magasabb vámkezelési díjjal kézbesíthető a küldemény – áll a közleményben.