Csökkent a kínai Huawei Technologies Ltd. távközlési berendezés gyártó és szolgáltató konszern forgalma az év első felében, elsősorban az ellene elrendelt amerikai szankciók miatt – írja az MTI.
A cég honlapján pénteken publikált adatokból kiderült, hogy a Huawei 320,4 milliárd jüan értékesítési árbevételre tett szert az év első hat hónapjában,
vagyis 29 százalékkal kisebbre az előző évi bázisnál.
A legnagyobb mértékben a lakossági készülékek üzletágának forgalma csökkent az első hat hónapban, ami 47 százalékkal, 135,7 milliárd jüanra esett vissza. A mobil hálózati berendezések üzletágban 136,9 milliárd jüan bevételre tett szert a Huawei, vagyis 14,2 százalékkal kevesebbre az előző évinél. A csökkenés oka részben az 5G hálózati fejlesztés ütemének lelassulása volt Kínában.
A vállalati berendezések és szolgáltatások üzletágban viszont 17,2 százalékkal, 42,9 milliárd jüanra nőtt a cég forgalma. A járványvédelmi korlátozások miatt ugyanis megnövekedett a vállalatok kereslete az informatikai termékek és szolgáltatások iránt.
Mindemellett a Huaweinek
BEVÉTELE CSÖKKENÉSE MELLETT IS SIKERÜLT NÖVELNIE A MŰKÖDÉSI HATÉKONYSÁGÁT ÉS ÍGY JAVÍTOTTA BEVÉTELARÁNYOS JÖVEDELMEZŐSÉGÉT AZ ÉV ELSŐ HAT HÓNAPJÁBAN.
Éves összevetésben 0,6 százalékponttal, 9,8 százalékra jöttek fel e tekintetben. Megemlítendő ugyanakkor, hogy az első negyedévben még 11,1 százalékos volt a bevételarányos jövedelmezőségük.
Eric Xu, a Huawei vezérigazgatója az eredményekről nyilatkozva elismerte, hogy kihívásokkal teli időszak áll mögöttük. Hozzátette: a következő öt évre meghatározták a stratégiájukat.
A célunk az, hogy fenntartható módon éljük túl a következő időszakot
– mondta.
Xu egyben megköszönte az alkalmazottaiknak is, hogy az utóbbi időben „kivételes elszántsággal és erővel” dolgoztak a cégért.
A Huawei forgalmának csökkenése a lakossági üzletágban elsősorban az amerikai szankciókra vezethető vissza. Donald Trump elnök 2019-ben helyezte feketelistára a kínai technológiai konszernt, megakadályozva ezzel amerikai alkatrészek és szellemi tulajdon használatát termékeiben. Ennek következtében a Huawei az idei első fél évben 6,4 millió okostelefont értékesített Kínában, szemben a 2020 második félévi 27,4 millióval. A szám nem tartalmazza az alacsony árfekvésű Honor márka értékesítéseit. A márkát a Huawei tavaly novemberben eladta.
A Huawei júniusban kezdte meg saját Harmony operációs rendszerének kereskedelmi értékesítését termékeivel együtt. A saját operációs rendszerrel a Huawei a Google Android operációs rendszerétől függetleníti magát.