Mivel a fővárosi turizmus továbbra is komoly nehézségekkel küzd, ezért a belföldi látogatók fővárosi utazásainak fellendítése érdekében újabb támogatott akciót indít a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara – adta hírül a köztestület. Ezt elősegítendő egy-kétnapos autóbuszos városnéző túrákat szerveznek majd az őszi hónapokban a fővárosba olyan csoportok részére, akik a pandémia alatt a mindennapok hőseiként tartották működésben az országot.
Úgy számolnak, hogy a résztvevőnként mintegy 50 ezer forintos támogatást biztosító programban 500-1000 vidéki, a kezdeményezés célkitűzése szerint első sorban egészségügyi dolgozó tölthet el pár napot Budapesten.
Főpróbaként augusztus végén a Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara Heves Megyei Területi Szervezetének közreműködésével mintegy ötvenen látogathattak el a fővárosba a megye egészségügyi és szociális intézményeiben dolgozók közül.
A programra az ötezer forintos kamarai hozzájárulásokból és vállalkozói felajánlásokból létrehozott kamarai Szolidaritási Alapból mintegy 25 millió forintot különítettek el. Siker esetén a kamara kezdeményezi a Szolidaritási Alap forrásainak ilyen célú bővítését is, melyhez olyan vállalatok segítségét várja, melyek az elmúlt másfél évben a világjárvány ellenére vagy éppen annak köszönhetően sikeresek maradtak. A kamara nyitott a kormányzattal való együttműködésre is, különösen a kezdeményezések támogatása terén.
„A BKIK célja, hogy minél több utazásszervezőt, személyszállításban, programszervezésben részt vevő vállalkozást és turisztikai szolgáltatót vonjon be a vidékiek Budapestre utaztatását támogató turizmusélénkítő programba, hogy még szélesebb körben segíthesse a járvány előtt javarészt a külföldi vendégekre támaszkodó iparág talpra állását” – mondta Nagy Elek, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara elnöke.
Az akciót a részt vevők számára kedvezményes üdülési lehetőségért cserébe arra is felhasználja majd a köztestület, hogy az érintettek körében végzett folyamatos adatgyűjtéssel, majd ennek feldolgozásával segítse a budapesti látogatási csomagok finomhangolását, valamint a budapesti belföldi turizmus szervezésének szakmai- és marketing támogatását.
A BKIK úgy véli, hogy az adatok hasznosak lehetnek ahhoz, hogy Budapestet a belföldi turisták számára is minél vonzóbb turisztikai termékké fejlesszék. Ennek kapcsán a kamara már felvette a kapcsolatot a Magyar Turisztikai Ügynökséggel.
Időközben folyamatosan zajlik a nyár elején útnak indított #újranyitvaBP fogyasztásösztönző kampány is. Ennek keretében eddig mintegy 44 budapesti étterem adott be 180 pályázatot arra, hogy a kamarai támogatással vendégül lássák a járvány hétköznapi hőseit. Szeptemberig már mintegy 7000 egészségügyi dolgozót, pedagógust, önkormányzati dolgozót, tűzoltót és polgárőrt vendégeltek meg.
A BKIK Szolidaritási Alapjából, 50 millió forintos induló kerettel meghirdetett pályázatra továbbra is várják a fővárosi éttermek és 10-50 fős, az ország működőképességét biztosítók csoportjainak jelentkezését a keret erejéig az ujranyitvabp.bkik.hu oldalon.