A Lego csoport árbevétele 46 százalékkal 23 milliárd dán koronára (1111 milliárd forint) nőtt az első fél évben a 2020-as év azonos időszakával összehasonlítva – adta hírül az MTI. A működési eredmény 8 milliárd dán korona volt, 104 százalékkal több, mint 2020 első fél évében, a nettó nyereség pedig 140 százalékkal 6,3 milliárd dán koronára nőtt.
Niels B. Christiansen, a társaság vezérigazgatója elmondta: az eredményt a cég új termékválasztéka iránti élénk kereslet növelte, valamint az is, hogy az előző évhez képest kevesebb korlátozással szembesültek a járvány miatt. Az erős pénzügyi teljesítmény lehetővé teszi, hogy felgyorsítsák a fenntarthatósággal és digitalizációval kapcsolatos befektetéseket.
A csoport több mint 60 új márkaboltot nyitott meg 2021 első felében, amelyekből 40 Kínában található. Mindezzel együtt a társaság június végére 737 üzlettel rendelkezett.
A Lego-csoportot 1932-ben Ole Kirk Kristiansen alapította a dániai Billundban, a cég neve a dán Leg Godt szavakból áll, amelyek jelentése „Játssz jól”. A csoport magántulajdonban álló családi vállalat ma is, termékeit világszerte több mint 130 országban értékesítik.
A vállalat 2008-ban hozta létre magyarországi gyártó leányvállalatát Nyíregyházán, ahol jelenleg mintegy 2500 dolgozóval állít elő Lego és Duplo játékokat.