A kerékpárgyártók zöme nem tudta teljesíteni az idei megrendeléseket. Ezért sok kereskedő olyan márkákat is forgalmaz, amelyeket korábban még nem, hogy ki tudja szolgálni a keresletet – írja a Világgazdaság.
A folyamatos készlethiány ellenére eddig viszonylag jó volt az év a hazai kerékpár-kereskedőknél. Az intenzív kereslet nyomán minden járművet eladtak, a lendületüket azonban fékezte a kínálati korlát.
Az idei forgalom 10-15 százalékkal lehet nagyobb a tavalyinál, a kereslet pedig mintegy 30 százalékkal nőtt. A szállítási költségek és az igény emelkedése miatt idén 10-15 százalékos drágulás volt a piacon, ez némiképp a bevételeket is növelte.
Átlagosan 150-160 ezer forintot fordítanak a fogyasztók egy új kerékpár megvásárlására, nagyjából 10 százalékkal többet, mint egy éve.
A számokon az e-bike-ok népszerűsége is javított. A pályázatok miatt ugyanis nagy figyelem irányult a pedelecekre (elektromos rásegítésű kerékpárok). Tavaly körülbelül 10 ezer e-bike-ot értékesítettek Magyarországon, idén ennek közel a dupláját.