Mélyponton voltak az európai autóeladások az elmúlt hónapban, a világ autóiparát ugyanis súlyosan érintette a kulcsfontosságú alkatrészeknek számító chipek hiánya, ami miatt több nagy márka kényszerült ideiglenesen leállítani a gyártást – olvasható a Euronews oldalán.
Az Index beszámolt róla, hogy az egész világ autóiparát hátráltatta a koronavírus-járvány, miközben így is jelentős átalakulás megy végbe a szegmensben, ami hatással volt és van a magyar termelésre is.
Az Európai Autógyártók Szövetsége arról számolt be, hogy
az ősz első hónapjában az új autók iránti kereslet 718 598-re csökkent,
ami 1995 óta mért legalacsonyabb szeptemberi regisztrációs szám.
A statisztikából kiolvasható, hogy az új személyautók regisztrációja 23,1 százalékkal csökkent 2021 szeptemberben a tavalyihoz képest. Valamennyi jelentős Európai uniós autógyártó ország piacán érezhető volt a két számjegyű csökkenés, Olaszországban 32.7 százalék, Németországban százalék 25.7 százalék, Franciaországban 20.5 százalék, Spanyolországban 15.7 százalék értékben.
A modern járművek gyártása túlnyomórészt a félvezetőkre épül, ám
napjainkra az autóiparnak más ágazatokkal is meg kell küzdenie az alapanyagokért, és versenyeznie a szinte minden szegmensben használatos mikrochipekért.