Egyszerűbb utalás? SMS helyett push-üzenet? Mi kell az Index-olvasónak?
Óriási különbségek vannak a hazai bankok mobilapplikációi között, így nem csoda, hogy a mintegy 250 banki szolgáltatásból mindössze három olyan van, amelyiket valóban mindegyik app tudja:
Legalábbis ez derült ki a legfrissebb ilyen irányú felmérésből, amelyet még a nyáron készített el a BiztosDöntés.hu.
A digitális bankolás fontossága a koronavírus-járvány alatt csak tovább erősödött, hiszen volt olyan időszak, amikor aki csak tehette, kerülte a sorban állást. Egy jó banki mobilappal ugyanis gyakorlatilag mindent el lehet már intézni – még csak a számítógépet sem kell bekapcsolni. Igen ám, csakhogy ezek az applikációk nagyon különböznek egymástól, ráadásul kevés az olyan, amelyik többet tud egy mobilra optimalizált böngészőfelületnél. Továbbá messze nem tudnak minden olyan szolgáltatást, amelyeket például a webes netbank tud kezelni.
A fentebb említett kutatásban közel ötven fontosabb banki szolgáltatás alapján vizsgálták meg a nagyobb hazai bankok applikációit, és arra jutottak, hogy a tíz legnagyobb hazai bank közül már csak négy nem nyújt például bolti mobilfizetés-szolgáltatást. A nyáron a vizsgált nagybankok közül még csak kettőnél volt lehetőség arra, hogy az ügyfelek mobiltelefont használva fizessenek bankkártyájukkal.
Bár nem feltétlenül ilyen szolgáltatásokat keres az átlagfelhasználó egy banki mobilappban, de például mobilegyenleget feltölteni négy banknál, míg közlekedési mobiljegyet, autópálya-matricát vásárolni vagy parkolást fizetni csak kettőnél lehetett, utasbiztosítást – külföldi utazáshoz – pedig csak egy bank applikációjával lehetett kötni.
De mégis melyek azok a szolgáltatások, amelyek nélkül az Index-olvasók egyből törölnék a banki mobilappjukat, sőt radikális esetben akár bankot is váltanának? Kérdőívünkben erre keressük a választ.
A válaszok kiértékelésével egy hét múlva jelentkezünk.
A cikket a Takarékbank támogatta.
(Borítókép: George Frey / Getty Images)