A 8-as számú főút Magyarország nyolc egyszámjegyű főútvonalának egyike. Az 1-estől a 7-esig mindegyik autópálya, ahol kétszer két sávon lehet autózni, éppen csak a 8-as az, amelynek a legtöbb részén csak egy-egy sáv használható, ami nyilvánvalóan jóval lassabb haladást és persze nagyságrendekkel több balesetet okoz, holott ez az egyetlen összekötő kapocs Székesfehérvár és a nyugati országhatáron fekvő Szentgotthárd között.
Évek óta visszatérő felvetés az úthálózat korszerűsítése, 2003-tól kezdve eddig tizennégy nagyobb fejlesztést hajtottak végre a 190 kilométer hosszú főúton. Ezek között szerepelt
Mindez azonban vajmi kevés, ha a szűk keresztmetszetek megmaradnak. Ezért hirdetett fórumot csütörtökre a Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, ahol a jövőbeli infrastrukturális fejlesztéseket ismertették.
A jó hír az, hogy a fejlesztés nem áll meg, tervben van
Egy éve jött létre a Veszprém megyét is magába foglaló Északnyugat-magyarországi Gazdaságfejlesztési Zóna, amely Budapest után jelenleg az ország legfejlettebb régiója: gazdasági, kulturális és turisztikai szempontból is kiemelkedő jelentőségű. A zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztos szerint csak az egyetlen veszély az, ha nem engedik fejlődni.
A közúthálózat visszamaradottsága élet- vagy balesetveszélyessé, de minimum lassúvá teszi a tőke, a vállalkozások és a munkaerő áramlását, és hátráltatja a régiót abban, hogy felvegye a versenyt a rohamtempóban fejlődő szomszédos pozsonyi és burgenlandi régiókkal
– jelentette ki Navracsics Tibor.
Ahhoz, hogy ez megváltozzon, elsősorban a fő közlekedési tengelynek számító M1-es, a 8-as és 84-es utakat kell biztonságosabbá tenni. Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár ismertette, a kormány jelenleg is ezen dolgozik, hiszen fő céljaik között szerepel
Az államtitkár szerint a 8-as út tervezett fejlesztése komoly segítséget fog jelenteni abban is, hogy csökkentsék a dugókat a Balaton irányába.
(Vehir)