A várakozásokat meghaladóan, 68 százalékkal nőtt a Google anyavállalata, az Alphabet negyedéves adózott eredménye, elsősorban a hirdetésekből és a felhőszolgáltatásból származó jelentős bevételbővülésnek köszönhetően – számolt be az MTI.
A cég közölte, hogy a szeptember végével zárult három hónapban a profitja 18,94 milliárd dollár volt az egy évvel korábbi 11,25 milliárd dollár után. A részvényarányos eredmény 16,4 dollárról 27,99 dollárra nőtt, jócskán felülmúlta az elemzői várakozások átlagában szereplő 23,73 dollárt.
Az Alphabet negyedéves bevétele 41 százalékkal 65,12 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi 46,17 milliárd dollárról.
A Google reklámbevétele 43 százalékkal 53,1 milliárd dollárra ugrott, az ide tartozó YouTube reklámbevétele szintén 43 százalékkal 7,21 milliárd dollárra nőtt. A felhőszolgáltatással foglalkozó Google Cloud bevétele 45 százalékkal 4,99 milliárd dollárra emelkedett.
Az Alphabet a szeptember végével zárult három hónapban 12,6 milliárd dollár értékben 4,6 millió saját részvényt vásárolt vissza.