Elkezdődött az őszi abroncscseredömping, a korán jött hideg miatt idén egy héttel hamarabb indult a szezon, mint tavaly.
Egyre több kereskedő és szerviz rendelkezik online időpontfoglaló rendszerrel, amely egyszerűsíti és gyorsítja az időpontfoglalást, de már csak másfél–három hétre tudnak előre időpontot adni. Az abroncsok iránti kereslet nagyjából megegyezik a tavalyival, a nagy gyártók termékei iránt azonban megnőtt az érdeklődés – írja a Világgazdaság.
Tapasztalataink szerint nagyobb a fogyasztói tudatosság, a flottapartnerek is hamarabb igénylik a cserét, és a magánszemélyek is készülnek a téli vezetésre, nem az első havas reggelen gondolnak az abroncsokra
– mondta a Magály Péter, a Marso Kft. személyabroncs-üzletágának vezetője.
Az átszerelést egyébként nem érintette tavaly a járvány, kevesebbet közlekedtek ugyan az autósok, de cserélték az abroncsokat, sőt még az abroncsvásárlás sem esett vissza jelentősen, ahogy az idén sem – tette hozzá.
A logisztikai problémák miatt a távol-keleti abroncsok beszerzése drágult, és kevesebb érkezik belőlük az országba, az európai gyártók kapacitása pedig véges. A tavalyi azonos időszakhoz képest nagyjából 10-15 százalékkal drágábbak a téli gumik. Az alapanyaghiánynak szintén globális árfelhajtó hatása van, az ázsiai országok ugyanis nagy kaucsukfelvásárlásba kezdtek, és a betegségek miatt az ültetvények hozama is kisebb volt az idén.
A prémiumszegmensben kismértékben nőtt az eladások száma, a közép- és olcsó kategóriájú abroncsok aránya azonban nem változott. Az elmúlt öt év folyamatos áremeléseinek hatására viszont nyílt az olló a prémium- és a budget kategória között. Az európai adatok szerint 40 százalékkal nőtt a négy évszakos abroncsok eladási volumene, a teljes abroncspiacnak azonban még így is csak a 8-10 százalékát teszik ki – olvasható a gazdasági napilapban.
(Borítókép: Sóki Tamás / MTI)