Lentner Csaba professzor szerint egy jól prosperáló gazdaságban a légi közlekedésnek állami tulajdonban kell lennie. A vásárlás bármelyik pillanatban megtörténhet.
Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a kormányzat eltökélt abban, hogy mindenáron megszerezze a Budapest Airportot.
A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret 2005-ben privatizálták, és azóta a fő tulajdonos a német repülőtér-üzemeltető AviAlliance 55,44 százalékban, mellette pedig a szingapúri befektetési alap tulajdonában álló Malton 23,33 és a Caisse de dépot et placement du Québec kanadai nyugdíjalap 21,23 százalékban.
Márpedig egy jól prosperáló gazdaságban a légi közlekedésnek feltétlenül állami tulajdonban kell lennie, ezért helyes, ha azt visszavásárolja az állam
– nyilatkozta a Karc FM reggeli hírműsorában Lentner Csaba közgazdász professzor.
Szerinte a ferihegyi repülőtér megvásárlása jó pillanatban történik, mert a magyar gazdaság erős, illetve mert egy jól jövedelmező üzletágról van szó, hiszen a koronavírus-járvány előtt 31 milliárd forintos nyereséget realizált a budapesti terminál.
A közgazdász úgy vélekedett, hogy a repülőtér visszavásárlása után később fel kell éleszteni a másik stratégiai ágazatot, a nemzeti légitársaságot is.
A repülőtér megvásárlásának szándékát korábban Orbán Viktor miniszterelnök is megerősítette, jelezve, hogy ha a magánbefektetők esetleg kihátrálnak, az állam akkor is kész vevőként fellépni.
A vásárlás bármelyik pillanatban lezárulhat – fogalmazott a kormányfő.