A hazai játékboltok bőséges kínálattal készülnek az ünnepi rohamra, annak ellenére, hogy a koronavírus okozta szállítási és alapanyag-problémák több iparágra jelentősen rányomták bélyegüket. Az áremelkedés azonban nem kerülhető el.
Őri Gergely, a JátékNet webáruház ügyvezető igazgatója szerint a karácsonyi játékok általában nyár végén már az importőrök raktáraiba érkeznek, emiatt a fennakadások a megrendelt áruk körülbelül öt százalékát érintik. A Regio Játék is hasonlóan nyilatkozott, mint mondták, okozott némi fejtörést ez a probléma, ugyanis a reklámokat át kellett ütemezni, de ennek nem lesz érezhető hatása a karácsonyfa alatt.
Az idei évben rég nem látott költségnövekedés látható mind a termékeknél, mind pedig az egyéb költségek területén
− mondta Őri Gergely a Napi.hu-nak, aki ezt a szállítási költségek és a műanyag drágulásával magyarázta. Hozzátette, hogy a kosárértéket tekintve a JátékNet webáruház nagyjából 5-10 százalékos növekedésre számít, de ez még tovább növekedhet a feketepéntek-akciók miatt.
Őri Gergely elmondta, hogy a legnépszerűbbek az interaktív, beszélő, funkciós játékok. A régóta kedvenc Lego mellett pedig egyre keresettebbek a készségfejlesztők is. Ezek a trendek láthatók a 2021-es Ország Játéka népszerűségi és szakmai díjai mögött is − tette hozzá.
Az ügyvezető elmondta, hogy a játékpiacon a társasjátékok reneszánszukat élik. A legnépszerűbb kategória a gyerek- és családi társasjátékok, választék és forgalmi részesedés tekintetében is növekedés tapasztalható, ennek az elmúlt év járványa újabb lökést adott.