Három százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák forgalma az idén az első három negyedévben. Az 1,912 millió liter azonban így is négy százalékkal elmaradt a 2019-es azonos időszaki adathoz viszonyítva – közölte az MTI-vel a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség.
A közleményből kiderül, hogy az ízesített vizeket, valamint a szénavas üdítőitalokat kivéve minden terméktípus fogyasztása csökkent az első év első három hónapjában.
A következő fél évben viszont jelentős emelkedés volt tapasztalható a forgalomban, amit a közlemény szerint a járvány enyhülésével és a vendéglátás bővülésével hoz összefüggésbe.
Éves összevetésben az ásványvizek eladása az első negyedévben csaknem 15 százalékkal csökkent. A második negyedévben 16 százalékkal, a harmadikban 9 százalékkal nőtt ugyan a forgalom, de a járvány előtti szinttől így is több mint 7 százalékkal maradt el.
Az ízesített vizek és szénsavas üdítőitalok eladása alig változott az év elején, majd 6 százalékkal és 1 százalékkal nőtt. A korábbi időszakhoz képest 3 százalékos visszaesésben maradt.
A gyümölcslevek mindhárom kategóriája csökkenéssel kezdett az idei évet, a 100 százalékos gyümölcslevek értékesítése 7 százalékkal, a nektároké 20 százalékkal, a gyümölcsitaloké 6 százalékkal esett vissza. Az összforgalom a második és harmadik negyedév bővülése ellenére átlagosan három százalékkal csökkent a járvány előtti időszakhoz képest, legnagyobb mértékben a nektároké – derült ki a közleményből.