A magyarok többsége úgy gondolja, hogy digitális megoldásokkal hatékonyabb és az érintettek számára előnyösebbé tehető a segélyekre szoruló emberek ellátása – derült ki abból a felmérésből, amelyet az Edenred Magyarország megbízásából készített a Kutatópont.
A megkérdezettek döntő többsége támogatná, ha a szociális segélyezés kiegészülne feltölthető, digitális fizetésre alkalmas, kártya formátumú utalványokkal, amelyekkel elsősorban hideg- és melegételt, gyógyszert, valamint ruhát és cipőt vásárolnának.
A felmérésből kiderült, hogy a válaszadók közel fele nyilatkozott úgy, hogy tájékozott a magyar szociális segélyezés működésével kapcsolatban (41 százalék), sőt 40 százalékuk azzal is tisztában van, hogy itthon a kormány és a helyi önkormányzatok együttesen kezelik a szociális segélyezési rendszert. Ugyanakkor többségük szerint a településeken működő segélyezés jobban működik, mint a központi. A kutatás adatai szerint a jelenleg rendelkezésre álló szociális támogatások közül a legtöbben a családi pótlékot veszik igénybe (24 százalék), majd ezt követi – jócskán leszakadva a sorban – az időskorúak járadéka (3 százaléka), valamint a rokkantsági járadék (2 százalék).
A megkérdezettek 83 százaléka kifejezetten jó ötletnek tartaná, sőt támogatná, hogy a szociális segélyezésben helyet kapjon a vásárlási- vagy ajándékutalvány, ezen opción belül is elsősorban a bizonyos összeggel feltölthető, digitális fizetésre alkalmas utalványkártyát találják a legmegfelelőbb megoldásnak (57 százalék). Amennyiben ez megvalósulna, és a szociális segélyezés kiegészülne vásárlási- illetve ajándékutalványokkal, a kutatásban részt vevők legszívesebben ételre, ruhára és gyógyszerre költenének (66, 38, illetve 36 százalék) a kártyák segítségével; sőt – megcáfolva egy korábbi tévhitet – 10-ből 9 válaszadó azt is elfogadná, ha dohánytermékeket, illetve alkoholt nem lehetne utalványokkal vásárolni. A magasabb összegű segély ugyanis fontosabb a rászoruló emberek számára, mint ezen termékek beemelése a felhasználási körbe.