A magyarok 73 százaléka a nagy boltláncokban, 42 százaléka zöldségesnél, 34 százaléka piacokon vagy vásárcsarnokokban, 17 százaléka pedig a termelői piacokon szerzi be a zöldséget és a gyümölcsöt.
A reprezentatív kutatást az NRC Kft. végezte ötszáz fő megkérdezésével, amelyben a 18–65 éves korosztályt kérdezték. Az adatfelvétel még 2021 augusztusában történt – tájékoztatta az MTI-t a Délalföldi Kertészek Szövetkezete (DélKerTÉSZ) reprezentatív kutatása eredményéről.
A kutatásból kiderül, hogy a lakosság 39 százaléka havonta ötezer forintnál is többet költ zöldségre és gyümölcsre. Ez az összeg negyven százalékuknál három-négyezer, 19 százalékuknál pedig egy-kétezer forint.
A havonta ötezer forintot költők között a nők és a harminc év körüliek vannak többségben, illetve a közép-magyarországi régióban élők. A válaszadók mintegy 52 százaléka nyilatkozott úgy, hogy hajlandó lenne többet fizetni a magyar zöldségért vagy gyümölcsért.
A megkérdezettek 38 százaléka nem nézi a termékek származási helyét, és kevesebb mint tíz százalékra tehető azok aránya, akik jobban szeretik az import zöldségeket vagy gyümölcsöket a hazaiaknál.