Folytatja az árak emelését a Starbucks 2022-ben; a munkaerőköltségekkel, az inflációval és a koronavírus-járvány miatti ellátásilánc-zavarral magyarázzák a termékek drágulását.
Az amerikai, seattle-i székhelyű kávéházlánc kedden bejelentette, hogy az egyre magasabb termékárak és a járvány miatti magas munkavállalói fizetések hatására a vállalat újraértékelte árstratégiáját.
A starbucks vezetői elmondták, hogy a 2021. októberi áremelkedések után tovább drágulnak majd a termékek 2022-ben is.
A cég először 2021. októberben emelte az árait, majd még egyszer 2022 januárjában – azonban a vezetők szerint ez nem lesz elégséges ahhoz, hogy a vállalat a továbbiakban is nyereséges legyen. A cég további árazási intézkedéseket tervez az idei év mérlegében; ezek fontos szerepet játszanak a költségek csökkentésében.
A Starbucks egyébként 31 százalékos profitnövekedésről számolt be 2021 utolsó három hónapjában. A kávézólánc bevétele 8,1 milliárd dollárra nőtt, ezzel összességében 19 százalékos növekedést mutatott az előző év azonos negyedévéhez képest.
Az omikron-variáns gyors elterjedése az Egyesült Államokban megkívánta tőlünk, hogy gyors változásokat hozzunk létre az árazási stratégiában
– mondta Kevin Johnson, a cég vezérigazgatója. Hozzátette, hogy a koronavírus-oltást támogató bérkiegészítés és a karanténban maradt munkatársak pénzügyi támogatása a vártnál lényegesen magasabb koronavírus-járadékhoz vezetett.
(via goodmorningamerica.com)
(Borítókép: Starbucks kávézó Chicagóban 2022. január 4-én Fotó: SCOTT OLSON / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images / AFP)